Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idiotiska köp på krogen.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

lepatrik skrev:
Noppes är ungefär lika politiskt korrekt som Konungens fasanjakt i öst. ;)
Senast jag var i Paris var jag och handlade mat på Le Bon Marche, förutom ett fantastiskt utbud och härlig service så fanns det en skön Dom Perignon bar för törstande shoppare mitt i affären.
Jag kom att tänka på detta när jag igår ångestfylld tvingade mig iväg till Ica Baronen, som kvalar in snäppet ovanför Ica S:t Eriksplan på matvaruaffärernas bottenlista...

För en sann sunkisshopping rekommenderas ICA Moskva ute i Örnsberg. Det ligger precis bredvid pub Diset, som är kännt för Juggar och servis som arbetar med brutna armar (det är sant!) De har ofta slut på stapelvaror som knäckebröd och toalettpapper, man får en sån där sjukt härlig utplockad känsla som när man ser bilder från Ryssland innan muren föll!
 

lepatrik

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug skrev:
För en sann sunkisshopping rekommenderas ICA Moskva ute i Örnsberg. Det ligger precis bredvid pub Diset, som är kännt för Juggar och servis som arbetar med brutna armar (det är sant!) De har ofta slut på stapelvaror som knäckebröd och toalettpapper, man får en sån där sjukt härlig utplockad känsla som när man ser bilder från Ryssland innan muren föll!

Min sambo har släkt där...
Jag har således varit där ett par gånger, men trodde var det var en konsum som låg där :) Inget ställe att besöka efter solen gått ner...
En latour på Diset på fredag?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

lepatrik skrev:
Min sambo har släkt där...
Jag har således varit där ett par gånger, men trodde var det var en konsum som låg där :) Inget ställe att besöka efter solen gått ner...
En latour på Diset på fredag?

Det är absolut inte orimligt att det är Konsum, det skulle till och med vara mer troligt!

Konsum = Koop = Sossarna = Sovjetstat = Lenin, Stalin och Trotski = Kommunister = Skitideologi = inget dasspapper. En obruten logisk kedja!

En Latour på diset skulle inte vara fel, men tyvärr kommer jag att stå på Grand och försöka sälja dyra viner till människor. Och jag vågar påstå att ett latourköp där faktiskt skulle kvala in som ett riktigt dåligt köp... Det är lite trist att lilla Odessa i Aspudden lade ner, där kunde man vara säker på att springa på riktig Rysk Maffia!
 
A

Anonymous

SV: Idiotiska köp på kogen.

slutet av 90-talet var en god vän till mig var på harris bar i venedig med arbetskamrater... han var ny på jobbet och tyckte att det vore trevligt att visa god vilja och beställa en flaska bubbel... han hade självklart hört talas om Dom Perignon och tyckte att priset var rimligt eller till och med bra för en 70-tals skumpa... 900kr omräknat i lire som var valutan på den tiden... som alla vet var det svårt att hålla koll på alla nollor i liren... flaskan kostade 9000kr, hans kort blev spärrat och chefen fick ta notan.
 

lepatrik

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

andreas skrev:
slutet av 90-talet var en god vän till mig var på harris bar i venedig med arbetskamrater... han var ny på jobbet och tyckte att det vore trevligt att visa god vilja och beställa en flaska bubbel... han hade självklart hört talas om Dom Perignon och tyckte att priset var rimligt eller till och med bra för en 70-tals skumpa... 900kr omräknat i lire som var valutan på den tiden... som alla vet var det svårt att hålla koll på alla nollor i liren... flaskan kostade 9000kr, hans kort blev spärrat och chefen fick ta notan.

Jag vet inte vad som är värst... att han inte kan räkna eller att dem spärrade hans kort för en transaktion på 9000 kr...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug skrev:
Det är absolut inte orimligt att det är Konsum, det skulle till och med vara mer troligt!

Konsum = Koop = Sossarna = Sovjetstat = Lenin, Stalin och Trotski = Kommunister = Skitideologi = inget dasspapper. En obruten logisk kedja!

En Latour på diset skulle inte vara fel, men tyvärr kommer jag att stå på Grand och försöka sälja dyra viner till människor. Och jag vågar påstå att ett latourköp där faktiskt skulle kvala in som ett riktigt dåligt köp... Det är lite trist att lilla Odessa i Aspudden lade ner, där kunde man vara säker på att springa på riktig Rysk Maffia!

Kvaliten på dryckjomet i det riktiga Sovjetunionen om man bortser från vodkan var verkligen usel.
Jag var där med min bror 1983 och vi gick ut på en av de bättre (givetvis ägd av kommunistpartiet) restaurangerna i Leningrad (nuvarande St. Petersburg). Om jag blundar känner jag fortfarande smaken av det vidriga överoxiderade mousserande vinet vi fick till förrätten. Man fick anstränga sig för att hålla kräkreflexerna ur funktion. Till huvudrätt fick vi in segt kött som serverades ur en kruka och detta ackompanjerades av ett Georgiskt vin (på den tiden tillhörde ju Georgien Sovjetunionen) som var som att dricka vattnet på golvet i en unken, söndermöglad jordkällare. Till slut fick vi beställa in öl istället. Till desserten som var någon slags sockerkaksliknande grej med grädde och en minimal klick med nåt som skulle föreställa jordgubbssylt fick vi in vad de kallade "portvin", ett snipigt stycke dryck som både lyckades smaka äppelkart och sprit på samma gång.
Alla köp på krogen den veckan var rent idiotiska... :(
 

CH

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Det var min tur att köpa en runda och jag var inte sugen på öl fast jag tror nog att sallskapet av motsatt kön var den största orsaken. Tragiskt nog blev jag cockblockad av Jesus eller snarare en som såg ut exakt som honom och det blev hemgång utan sällskap.
 

kayaker

Cyklist
SV: Idiotiska köp på kogen.

CH skrev:
Det var min tur att köpa en runda och jag var inte sugen på öl fast jag tror nog att sallskapet av motsatt kön var den största orsaken. Tragiskt nog blev jag cockblockad av Jesus eller snarare en som såg ut exakt som honom och det blev hemgång utan sällskap.
Med så dålig smak så var hon ändå ingenting att ha. ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

CH skrev:
Det var min tur att köpa en runda och jag var inte sugen på öl fast jag tror nog att sallskapet av motsatt kön var den största orsaken. Tragiskt nog blev jag cockblockad av Jesus eller snarare en som såg ut exakt som honom och det blev hemgång utan sällskap.

Berätta vad du har hemma i vinkylen nästa gång! ;)
 

Jos

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Två 25cl Heineken för 60 Euro (8 i dricks..) på La Cave när jag knappt kunde stå var väl inte något som sved direkt om man tar andra dumheter i beaktande men av ren princip var det fel eftersom det inte är ett ok pris.
 

Elvis

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

En flaska Belle Epoque på nattklubben Pure på Caesars Palace i Las Vegas. Tror att jag fick betala 800 dollar och så fick vi dricka champagnen ur plastglas, iofs formade som champagneglas men ändå... Fick iofs komma in före kön och fick bord men... Nja.
 

CH

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Elvis skrev:
En flaska Belle Epoque på nattklubben Pure på Caesars Palace i Las Vegas. Tror att jag fick betala 800 dollar och så fick vi dricka champagnen ur plastglas, iofs formade som champagneglas men ändå... Fick iofs komma in före kön och fick bord men... Nja.

Jag trodde jag blev blåst när jag fick pynta 2700 för min Dompa och sedan dricka det ur något som påminde om skumpaglasen från Ikea.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Idiotiska köp på kogen.

En liten pyttepytte Heineken på VIP Room i Paris för en massa år sedan. Jag tror jag betalade 250 SEK eller något liknande.
Men, det dumma med det hela är att vi hade fri sprit på borden, i mängder. Vad fan jag skulle ha ölen till undrar jag än idag. Men, jag slet loss etiketten och har kvar den i en låda där hemma.
 

CH

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Min brist på karaktär visade sig under Valborg när Crist(al)ian 77 lyckades hetsa mig att köpa en DP -02 04:30.
 

Keen

slan
SV: Idiotiska köp på kogen.

CH skrev:
Min brist på karaktär visade sig under Valborg när Crist(al)ian 77 lyckades hetsa mig att köpa en DP -02 04:30.

Klokt! Fick du ligga?
 
Toppen