Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ikväll dricker vi...

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det blir en bra kväll ikväll med besök av en god vän.
Askonsdagen bör ju avnjutas på ståtligt manér. Eller som en förberedelse inför Påskhelgen med ett gäng äggande viner. Eller som Amerikaner kallar onsdagar: Hump Day.

1 Cava som välkomstskål till räkor i falsett
1 Oloroso till småplockstallrik på italienskt stuk
2 olika NZ PN till korvfantasi i D dur (hoppas undvika G moll)
2 Sydfranska bumlingar (Syrah-dominant samt en VV Carignan) till gris-på-spis
3 st Icewein, varav ett rosé som mest låter som en "field blend": PN och Dornfäldter. Ostbricka
Avslutar med hår på bröstet: Double matured ölkorv och likaledes hårig whiskey

Alla vinerna är precis kvalitetskontrollerade, dekanterade, förberedda och kommer ge oss en god afton. Yay!
Nu är det fortsatt jobb fram tills det bär iväg.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tydligen inte bara jag som ibland tar tid på mig att få upp provningsanteckningar, eftersom du lägger upp en anteckning från askonsdagen (2015: 18 februari) först på dymmelonsdagen (2015: 1 april). :D
Dymling och askning:
Komplicerade saker i vårt moderna samhälle.
Alla mina egna Askningar över åren visar sig nu plötsligen inte våbara vara frigivna. De visar sig egentligen vara missriktade r rymlingar...
 
Toppen