Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Il Favot Lange nebbiolo 2003

Nodwall

Medlem
Godkväll
Hoppas alla har haft en trevlig helg med gott att dricka.

Är det någon här inne som har koll på
Aldo Conterno Il Favot Lange nebbiolo 2003,
Vart skulle man kunna få tag på detta vin ?

Tack så länge :)
 
Trådskapare
N

Nodwall

Medlem
SV: Il Favot Lange nebbiolo 2003

Jag tackar och bockar någon som har refernser till dessa återförsäljare ? :)
jag har druckit den på både Kock Och Vin samt deras bistro Björns Bar också..
En käftsmäll proppad med frukt, mjuka härliga tanniner. Härlig och lång eftersmak. Den är på sin topp nu, Max två år till hade jag tippat.
Hörde en liten historia vet dock ej om den stämmer.
Men 2003 va ett väldigt varmt år, mycket av hans druvor blev Värmeskadade.
Så han använde sina barolo-druvor, i sin langhe, eftersom kvalitén inte va superb.
Och eftersom det är en langhe kan han inte ta priser uppemot 1000 kr flaskan som oftast hans Barolo viner kostar.
Som sagt vet inte ifall det stämmer, men ett bra vin är det absolut !
Blev väldigt långt och med all säkerhet konstigt forumellerat.

Tack för hjälpen
 

Magikern

Medlem
SV: Il Favot Lange nebbiolo 2003

Nodwall:De vinet finns bara på flaska på Björns bar antar jag? Jag kollade igenom vad de hade på glas och de var inte speciellt imponerande.
 
Toppen