Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Imponerande kompetens.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
5egehyne.jpg


Nu är jag inte den provare jag en gång var; men "klart ursprungstypisk druvarom"? På en sauvignon blanc från côtes de Gascogne?

Jag tror att den samlade kompetensen hos AoM har sublimerat och uppgått i ett högre vinsvärmsintellekt.
 
SV: Imponerande kompetens.

Jimmy Forsman skrev:
5egehyne.jpg


Nu är jag inte den provare jag en gång var; men "klart ursprungstypisk druvarom"? På en sauvignon blanc från côtes de Gascogne?

Jag tror att den samlade kompetensen hos AoM har sublimerat och uppgått i ett högre vinsvärmsintellekt.

Kanske man har sneglat lite på Arvid Nordquists pressmeddelande

La Galope är en klassiskt fransk Sauvignon Blanc – mycket frisk, helt ren och med alla druvans klassiska drag. Som box är den unik på den svenska marknaden – ren Sauvignon Blanc från ett avgränsat distrikt med erkänt hög kvalitet.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... gne-788401
 

egonx

Medlem
SV: Imponerande kompetens.

Jag har inte provat vinet. Vad är konstigt?

Ska det inte gå att känna igen en Savignon Blanc från Gascogne?
 

chambertin

Medlem
SV: Imponerande kompetens.

egonx skrev:
Jag har inte provat vinet. Vad är konstigt?

Ska det inte gå att känna igen en Savignon Blanc från Gascogne?

Inte jag heller men SB är väl I mitt tycke ofta den druva som är lättast att känna igen (åtminstone de torra vinerna). Ursprunget däremot brukar vara lögn I h-e att känna pga av all manipulation som denna druva ofta utsätts för så att de gängse markörerna skall bli övertydliga.

En riktig misshandlad druva som I många fall är som en överdriven karikatyr.

Fina exempel på motsatsen finns visserligen I Loire och Bordeaux men ursprungstypisk SB på BiB ? Näe !


Sent from my BlackBerry 9860 using Tapatalk
 

Jos

Medlem
SV: Imponerande kompetens.

Fattar inte.... Varför kan inte en SB från Gascogne vara ursprungstypisk? De gör väl mest bordsvin(på bl.a. Sauvignon Blanc..?) och då passar väl det kanon på bib? :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Imponerande kompetens.

Druvtypisk, absolut.

Ursprungstypisk, det tror jag vad jag vill på.
 

Jos

Medlem
SV: Imponerande kompetens.

Jimmy Forsman skrev:
Druvtypisk, absolut.

Ursprungstypisk, det tror jag vad jag vill på.
Kanske om det smakar som kasst bordsvin från Cotes de Gascogne eller vad det nu heter ;)


Edit: Trög.., fattar nu vad du menar.... Klart det är som du säger. Skyller på att jag bara sovit 3 timmar i natt.
 

sunqan

Vinös
Sv: Imponerande kompetens.

:):):) man ska tydligen läsa också och inte bara titta på bilden...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Jos

Medlem
SV: Sv: Imponerande kompetens.

sunqan skrev:
:):):) man ska tydligen läsa också och inte bara titta på bilden...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jasså, typ som jobbmail?

Fnissade lite när jag såg framför mig hur två självutnämnda vinexperter sitter på AoM och prövar vin varpå den ena utbrister "Å gud så ursprungstypisk..! Det här är verkligen Gascogne!.." och får medhåll från den andre...
 
Toppen