Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

EuphoniC

Medlem
Jag behöver en Champagne tills ikväll.

Var sugen på att prova något nytt, det var så länge sedan jag köpte Champagne nu så jag var sugen på att bygga på erfarenhetslistan istället för att ta ett gammalt säkert kort.

Problemet är att jag provat igenom nästan allt på den lokala hyllan, kvar finns tillverkare som jag antingen inte provat tidigare eller vars andra Champagner jag provat men antingen inte gillat eller som inte smällt jättehögt.

Har ni provat någon av dessa som är alla jag inte provat < 500 kr, kanske tips om någon av dem som är bättre än de andra?

Raoul Collet Carte Noire Brut
Palmer & Co Brut
Nicolas Feuillatte Brut Extrem'
Jacquesson Cuvée no 733 **provat 732:an **
de Venoge Brut Blanc de Noirs **lät lite spännande**
Lanson Rosé Label
Moët & Chandon Brut

Palmer Blanc de Blancs 2004
Jacquart Brut Mosaïque Blanc de Blancs

De Daint Gall Brut Rosé
Jacquart Brut Mosaïque Rosé
Moët & Chandon Rosé Impérial **den vanliga är för vanvettigt söt så jag antar denna är det också**
Pommery Brut Rosé

Många förstår jag kommer att vurma för Moët ::) :eek:

PS, jag är inte mest för rosé varför det är många rose kvar i listan. BdB tycker jag brukar vara lite för snipig av sig.

Tips ur denna tråkiga lista?
 

CH

Medlem
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

De Venoge låter nog mest kul av de du listade annars hade jag nog valt Jacquesson Cuvée no 733
 
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

CH skrev:
De Venoge låter nog mest kul av de du listade annars hade jag nog valt Jacquesson Cuvée no 733
Jacquesson Cuvée no 733 är svagare än 732. Jag skulle nog också ta De Venoge
 

anders

Medlem
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

EuphoniC skrev:
Moët & Chandon Rosé Impérial **den vanliga är för vanvettigt söt så jag antar denna är det också**

Frågar du mig så är den här än mer horribel än den vanliga.
 
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

EuphoniC skrev:
Var sugen på att prova något nytt, det var så länge sedan jag köpte Champagne nu så jag var sugen på att bygga på erfarenhetslistan istället för att ta ett gammalt säkert kort.

Problemet är att jag provat igenom nästan allt på den lokala hyllan, kvar finns tillverkare som jag antingen inte provat tidigare eller vars andra Champagner jag provat men antingen inte gillat eller som inte smällt jättehögt.

Har ni provat någon av dessa som är alla jag inte provat < 500 kr, kanske tips om någon av dem som är bättre än de andra?

Tips ur denna tråkiga lista?


Tittade snabbt på systembolagets utbud under 500 kronor och kom upp till 5 sidor med olika champagner. Är det endast denna lista av alla dessa som du inte druckit eller är du ute efter någon slags självbestraffelse? Vissa av de du listar uppnår ju detta bara genom att titta på dem
 

Keen

slan
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

shorepower skrev:
Tittade snabbt på systembolagets utbud under 500 kronor och kom upp till 5 sidor med olika champagner. Är det endast denna lista av alla dessa som du inte druckit eller är du ute efter någon slags självbestraffelse? Vissa av de du listar uppnår ju detta bara genom att titta på dem


Listan är väl begränsad till det som han har att tillgå på sitt lokala system.
 
Trådskapare
E

EuphoniC

Medlem
SV: Impuls-Champis - den ene bättre än den andre?

shorepower skrev:
Tittade snabbt på systembolagets utbud under 500 kronor och kom upp till 5 sidor med olika champagner. Är det endast denna lista av alla dessa som du inte druckit eller är du ute efter någon slags självbestraffelse? Vissa av de du listar uppnår ju detta bara genom att titta på dem

Tyvärr så har jag avverkat de andra 33 som finns på hyllan här i "lilla" Skellefteå, så detta är det som av naturen "blivit kvar" av olika anledningar vilket i sig gör det till ett lite sorgligt gäng :D

Det blev i varje fall en de Venoge även om jag började känna mig lite skeptisk när jag såg flaskan ;D

Får väl se om den är ok eller ej.
 
Toppen