Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inbjudan: Bubbelafton i Umeå den 24 januari

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tema:
Vi dricker stjärnor för de stjärnor vi är!
Undertema: Does Champagne really deserve all the fuss?

Aftonen följer följande principer:

Alla kostnader delas lika.
Kökstjänst macht frei!
Allt vin provas blint och redovisas (Ursprung? Druvor? Årgång? Prisklass?) innan avtäckelse.
Vi kommer ha riktigt roligt och dessutom bli på pickalurwen, allihopa! :D

Tågaordning:
Välkomstdrink (bubbel) med amuse bouche

3 st bubblande flighter om 5 bubblande viner i varje flight. Till varje flight serveras en rätt.

Ostbricka och dessert följer på det tillsammans med lämpliga viner.

Vad dricker vi då?
Internationellt högt ansedda bubbel från hela planeten i alla prisklasser. Krug '88 blir heller inte den äldsta flaskan vi njuter av.

Övrigt:
Anmälan = oavbokningsbar och bindande
Uppskattad kostnad per person = ca 2500 kr
Antal platser: 14 personer (först till kvarnen!)
Anmälan: Till mig via epost: stefan {snabel-a} sottelbin {punkt} se. Anmäl dig inte i tråden!!!
Redan anmälda från FW: @Sörplarn med hustru och @Mats
 
Last edited:

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Tema:
Vi dricker stjärnor för de stjärnor vi är!
Undertema: Does Champagne really deserve all the fuss?

Aftonen följer följande principer:

Alla kostnader delas lika.
Kökstjänst macht frei!
Allt vin provas blint och redovisas (Ursprung? Druvor? Årgång? Prisklass?) innan avtäckelse.
Vi kommer ha riktigt roligt och dessutom bli på pickalurwen, allihopa! :D

Tågaordning:
Välkomstdrink (bubbel) med amuse bouche

3 st bubblande flighter om 5 bubblande viner i varje flight. Till varje flight serveras en rätt.

Ostbricka och dessert följer på det tillsammans med lämpliga viner.

Vad dricker vi då?
Internationellt högt ansedda bubbel från hela planeten i alla prisklasser. Krug '88 blir heller inte den äldsta flaskan vi njuter av.

Övrigt:
Anmälan = oavbokningsbar och bindande
Uppskattad kostnad per person = ca 2500 kr
Antal platser: 14 personer (först till kvarnen!)
Anmälan: Till mig via epost: stefan {snabel-a} sottelbin {punkt} se. Anmäl dig inte i tråden!!!
Redan anmälda från FW: @Sörplarn med hustru och @Mats
Vem har valt ut vinerna?
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vem har valt ut vinerna?
Krug '88 var ju given.
@Sörplarn bidrar med 3 st högoktaniga Cava.
Champagnerna väljs ut av en Champagnefrälst.
I övrigt har jag valt ut de flesta i direkt samarbete med experter i USA och Australien och några få bara-för-att. Allt i syfte att skapa maximalt med njutning och representativa urval.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Åh vad jag skulle vilja vara med ... enda gången i livet jag önskar att jag bott norr om Stallmästaregården :rolleyes:
Vi har haft tillgång till flyg i snart hundra år, vad är ursäkten? ;)

Citat från wikipedia (innan alla messersmiths bombarderar mitt påstående): "Efter andra världskriget satte den civila luftfarten igång ordentligt, med både frakt- och passagerarflyg. År [URL='http://sv.wikipedia.org/wiki/1949']1949 kom de Havilland Comet, det första jetdrivna linjeflygplanet. I och med jetmotorn kunde man nu nå längre sträckor på en acceptabel tid."[/URL]
 

merlotsmile

Medlem
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Uppdatering:
@Sörplarn bidrar med icket mindre än 4 st cava.
@vintomas väljer ut ett gäng Champagner.
Jag ordnar med ett gäng bubblande viner från andra områden än de två nämnda. Med benägen hjälp från lokala experter.

Det närmar sig 20 olika och sannolikt förnämliga flaskor för detta äventyr. Om det blir fyra flighter eller hur vi nu gör, det får vi bestämma oss om senare.

Prislappen lär landa kring 2000kr och inte 2500 som tidigare estimerats.

Flyg tor Bromma-Umeå-Bromma: 893kr (För den som bokar idag.)
 
Last edited:
Toppen