Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Infinite scroll

sunqan

Vinös
Jag följer ett annat svenskt forum, som även de kör xenforo. I augusti förra året körde de igång med en funktion som kalkas infinite scroll, vilket innebär att nästa sida laddas automatiskt när nan når botten av tråden rller listan av inlägg (olästa t.ex). Skulle inte det vara en lämplig modernisering?
Ni kan ju titta här i deras tråd om just funktionen https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-infinite-scroll-laemnas-haer.322362/ (vet inte om alla kan se den eller om man måste vara inloggad)

Jag försökte hitta vilken plugin de kör och vilken xenforoversion, men har gått bet.

Det finns ett par inställningar -slå av/på funktionen, respektive slå av/på funktionen att automatiskt byta till nästa tråd.

Om man scrollat och läst säg 43 av 200 inlägg i en tråd och avbryter, så startar scrollen på sidan 5 och på rätt ställe (10 inlägg per sida) när man kommer tillbaks.
 
Infinite scroll är det mest idiotiska påfund webben sett på oändlighet. Jävla ux otyg, sabbar navigation, bakåtnavigering med mera.


Nej!
 
Trådskapare
sunqan

sunqan

Vinös
Infinite scroll är det mest idiotiska påfund webben sett på oändlighet. Jävla ux otyg, sabbar navigation, bakåtnavigering med mera.


Nej!
Du måste ju inte aktivera skiten om du inte vill. Det är därför man vill ha det konfigurerbart.

Jag tycker t.ex kolsyrat vatten är ett ypperligt sätt att förstöra en god dryck, då jag duckar alltid när det bjuds.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag kan undersöka det hela. Det är i mitt tycke en bra funktion i listor eller likande, men inte alltid en bra funktion när man har forumtrådar. Går det att genomföra som en personlig inställning så är jag positiv. :)
 

matage

Medlem
Infinite scroll är det mest idiotiska påfund webben sett på oändlighet. Jävla ux otyg, sabbar navigation, bakåtnavigering med mera.


Nej!
Jag håller med danryd här - får vibbar av gamla flash-siter där hela siten laddades som en enda fil...

upload_2019-6-20_12-55-49.png

Jag kan undersöka det hela. Det är i mitt tycke en bra funktion i listor eller likande, men inte alltid en bra funktion när man har forumtrådar. Går det att genomföra som en personlig inställning så är jag positiv. :)
Men så länge som jag kan välja bort det - knock yourselves out :)
 
Trådskapare
sunqan

sunqan

Vinös
Jag var tveksam först eftersom byggahus default slog på både infinity scroll inom en tråd, men även att man scrollade vidare in i nästa tråd .. det blev en del malplacerade kommentater från folk som inte uppfattade att de bytt tråd :) men med den funktionen avstängd tycker jag infinity scroll framåt är bra.
Sen är det ju en viss skillnad i aktivitrtsnivå. Där är det inte ovanligt med trådar som fått 500 kommentarer och som spårat ut tre gånger på en dag.
 
Toppen