Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

Elvis

Medlem
Ska ha halva släkten på lunch på söndag och tänkte bjuda på inkokt lax med dillmajonnäs. En klassiker. Men vad ska jag ha för vin till?...
 
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

Elvis skrev:
Ska ha halva släkten på lunch på söndag och tänkte bjuda på inkokt lax med dillmajonnäs. En klassiker. Men vad ska jag ha för vin till?...

Palmer 1996 BdB? Finns på magnum och har lite mognadstoner men ändå syra kvar att attackera majonäsen
 

SUPRA

Bäst
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

Magnum finns bara på beställning väl? Kan bli tufft med leverans tror jag, annars tror jag på idén.
Den finns även på 3 liter :D

Jag drack ett kanonvin, vitt vin, till en liknande rätt men kommer tyvärr inte ihåg vad det hette så jag kan inte hjälpa.
 

Andreas L

Medlem
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

En ung Grüner Veltliner är strålande till feta svenska smaker... Ingen koll på bolaget dock.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

shorepower skrev:
Palmer 1996 BdB? Finns på magnum och har lite mognadstoner men ändå syra kvar att attackera majonäsen

Det kan tyvärr vara en annan årgång nu
SBs site är totalt förvirrande. Sök på Palmer & Co så står det : 7553 Palmer & Co Blanc de Blancs Brut 1996
Klicka på länken 7553 Palmer & Co Blanc de Blancs Brut 1996 så står det att det är årgång 2004
och att magnum är en ny vara med säljstart 2009-12-05.
Sök Var finns varan? och nu är det årgång 1996 igen.
Eller kan det vara så att det bara är magnumbuteljerna som är 1996?

SB är dåliga på att uppdatera årgångarna. Och det är onekligen ett problem att de
använder samma varunummer till olika förpackningsstorlekar och till olika årgångar.
Beställde 4 stycken Jacquart Brut Mosaïque Millésimé 2002 på magnum i höstas och fick 2002.
Den är inte drickbar nu.

Har idag beställt en 6-pack Pol Roger 1999.
Ska bli spännande att se om jag får den eller 2000.
I så fall får de tillbaka lådan.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

Jag gick till SS innan jag läst Andreas L:s svar och det blev precis som shorepower skrev, Bramito 2008, en italiensk chardonnay.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Inkokt lax med dillmajonnäs - vilket vin?

Och vad gäller Palmer 1996 på magnum så jag såg jag ett par på SS Regeringsgatan i veckan.
 
Toppen