Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressant rea på bolaget

SV: Intressant rea på bolaget

gbgpatrik skrev:
Det här handlar inte om REA men om huruvida Systembolaget skall vara partipolititiskt oberoende! Vissa etiketter duger inte men att hänga ut politiker (oavsett om dom är idioter eller inte) tycker jag är att gå för långt! Vem är vit, bitter och från Skåne? Kolla nr 8511 ;-)

Hahahahahah

Snyggt fångat ;D
 

sunqan

Vinös
SV: Intressant rea på bolaget

Det är en liter, så jag tror att det minsta det bör kunna kosta är
(0 + 21, 58 + 0*0, 19 + 3, 50 + 0, 75)*1, 25=32, 29

Är detta verkligen förenligt med systembolagets uppdrag?

Skickat från min GT-I9100
 
SV: Intressant rea på bolaget

sunqan skrev:
Det är en liter, så jag tror att det minsta det bör kunna kosta är
(0 + 21, 58 + 0*0, 19 + 3, 50 + 0, 75)*1, 25=32, 29

Är detta verkligen förenligt med systembolagets uppdrag?

Skickat från min GT-I9100

Systembolagets marginal tas på inköpspris utan skatt så rätt formel är (tror jag) :)

((0,5*0,19)+(3,5+0,5+21,58)*1,25)=32,07
 

Per Stade

Lege artis
SV: Intressant rea på bolaget

sunqan skrev:
Det är en liter, så jag tror att det minsta det bör kunna kosta är
(0 + 21, 58 + 0*0, 19 + 3, 50 + 0, 75)*1, 25=32, 29

Är detta verkligen förenligt med systembolagets uppdrag?

Skickat från min GT-I9100


Uppenbarligen.
 

sunqan

Vinös
SV: Intressant rea på bolaget

Anders Landström skrev:
Systembolagets marginal tas på inköpspris utan skatt så rätt formel är (tror jag) :)

((0,5*0,19)+(3,5+0,5+21,58)*1,25)=32,07
Jag räknade med inköpspris - alkoholskatt = noll :)

och den förpackningarelaterade korrigeringsfaktorn är 0, 75

Detta om http://www.systembolaget.se/ImageVaultF ... 121001.PDF fortfarande gäller...

Rent matematiskt blir det ett inköpspris före alkoholskatt på -0, 86 och systembolaget ger en ytterligare rabatt på 17 öre...

Är gredos rose godare än Rosita?

Skickat från min GT-I9100
 

gece

Man vänjer sig.
SV: Intressant rea på bolaget

Dexter skrev:
Det blir billigare att sälja det för 31 än att destruera det iaf.. tappat 20110511
Nice, då har det mognat till sig nu!
 

sunqan

Vinös
SV: Intressant rea på bolaget

Och sin vana trogen "förstår" systembolagets kundtjänst på fb, inte frågan. Och sb visar återigen att de inte bryr sig om sitt uppdrag förutom när de själva har något att vinna.



Skickat från min GT-I9100
 
SV: Intressant rea på bolaget

sunqan skrev:
Och sin vana trogen "förstår" systembolagets kundtjänst på fb, inte frågan. Och sb visar återigen att de inte bryr sig om sitt uppdrag förutom när de själva har något att vinna.



Skickat från min GT-I9100

Systembolaget rear själva inte ut alkohol och marknadsför heller inte prissänkningar


Självklart inte. Monopolet jobbar med folkhälsan som enda mål
 

sunqan

Vinös
SV: Intressant rea på bolaget

Men fråga om nån här vet: använder SB samma formel för att räkna ut utpriset oavsett sortiment? (Fast, tilöfälligt, beställning, privatimport)

I så fall var inpriset på gredos 16, 56 ink moms och det lägsta priset som importören kan få till 52-16, 56 eller 35, 44 ' resten är ju SBs påslag och alkoholskatt och den delen kan man ju inte röra om inte SB själva rear :)

Alltså betalar importören 3, 55 till SB, och då skulle jag kalla det en muta.

Skickat från min GT-I9100
 

kayaker

Cyklist
SV: Intressant rea på bolaget

sunqan skrev:
Men fråga om nån här vet: använder SB samma formel för att räkna ut utpriset oavsett sortiment? (Fast, tilöfälligt, beställning, privatimport)

I så fall var inpriset på gredos 16, 56 ink moms och det lägsta priset som importören kan få till 52-16, 56 eller 35, 44 ' resten är ju SBs påslag och alkoholskatt och den delen kan man ju inte röra om inte SB själva rear :)
Det är SB som rear, fast det visste du nog. Det är bara de själva som försöker låtsas som om de aldrig gör det. :)
 

sunqan

Vinös
SV: Intressant rea på bolaget

jaaaa. de erkänner att de gjort fel.... (de hade "glömt" förpackningsavgiften på 75 öre)

pudel! pudel! pudel! pudel! (fast det lär man aldrig få se :))
 
Toppen