Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressen vid sidan om vin...

Nyllet

Medlem
Jag har alltid haft en bred flora av intressen samtidigt som jag snöat in mig på något specifikt under en period som snart har byts mot något annat. Det enda som har varit konstant över tid är intresset för att laga och äta mat. De sista åren har dryckerna tagit allt större plats och sedan jag hittade det här forumet så har finewines.se förstört mig för andra hobbys. Nu är det i princip bara vin, och den så nära besläktade maten, som det finns tid och resurser för. Så tack för det!:D

Fast det är klart... det finns alltid budget för randsydda skor.
 

n_micke

Medlem
Har varit ganska ombytlig genom åren, avverkat allt möjligt mellan fotografering och cigarrer. Vad som dock består är intresset för dryck (inte för att jag verkar bli nämnvärt kunnigare men njuter iallafall av det).

Sen är det ju så klart familjen och även sommarstugan, tv-spel och lite fiske på sommaren. Önskar även att det gick att klämma in lite mer rolig matlagning men det är för lite timmar på veckorna.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Har varit ganska ombytlig genom åren, avverkat allt möjligt mellan fotografering och cigarrer. Vad som dock består är intresset för dryck (inte för att jag verkar bli nämnvärt kunnigare men njuter iallafall av det

Jag känner igen mig, även om mitt vinintresse inte har funnits så länge så känner jag att det är svårt att bli kunnigare. Eller svårt är kanske fel ord, men min törst på kunskap är inte lika stor som den var för några år sedan.

Klart att man skulle kunna plugga på mer, om egentligen vad som helst, länder, regioner, druvor osv - men jag tror att alla drar sin egen gräns. Att man nöjer sig med den baskunskaper man har och att det räcker för att alltid se till att man alltid har något gott i glaset! Mer än så behöva egentligen inte. Men sen är vi ju också många nördar, och det är nog därför vi kan diskutera alla ämnen ner i detaljnivå också. :D
 

Sigdarve

Medlem
Cykel. Köpte ny i onsdags.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2022-08-21 kl. 17.09.37.png
    Skärmavbild 2022-08-21 kl. 17.09.37.png
    819,9 KB · Visningar: 114

Adam Frisch

Vinmakare
Film och flyg. Har varit filmfotograf sedan slutet på 90-talet och jobbar än idag som det vid sidan om vineriet. Privatflygare sedan jag var 19 år gammal och nu inne på mitt tredje sportflygplan. Men om sanningen ska fram så har det inte funnits pengar att flyga för sedan jag startade med vin, haha. Men kanske kommer det en dag så småningom igen.
 
Toppen