Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressen vid sidan om vin...

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Varför inte, när du nu väckt liv i tråden.
BMX race, akvaponisk odling, boxning, matlagning och bakning.
Saker som slumrar men brukar komma till liv lite då och då: DJ, musikproduktion, graffiti, hoyor, reptiler.
Inser just att jag lägger ner alldeles för mycket tid på annat än vin ;)
 

Sigdarve

Medlem
Glömde att nämna pizzabakning, älskar pizza. Köpte en pizzasten för drygt 10 år sedan, men tycker ändå att jag inte får till det riktigt. Ugnen i Uppsala går till 275, ugnen i stugan på Gotland till 300 grader. Lurar nu på att köpa ett pizza/bakstål som påstås förbättra resultatet. https://www.pizzastal.se/ En egen vedugn hade så klart varit det bästa.
 
M

Mouton

Fan om man inte har så mycket andra intressen än att samla på vin, läsa om vin, dricka vin? Är man tråkig då. ?
Nope, man är inte tråkig då.. Jag har tom skalat bort läsandet (anser mig full lärd inom mitt område) samlandet är mitt intresse, så till den milda grad, att när jag landat nåt jag vill ha. Bryr jag mig inte längre, utan tar siktar på nästa (skalp) tillägg, dricka vin tröttnar jag alldrig på;)
 

LeChat

Medlem
Som andra redan konstaterat så tar vin en mycket stor del av ens vakna tid och sover man gott om nätterna så drömmer man säkert om vin också.

Mitt största intresse annars är nog gamla prylar, gamla hus och byggnadsvård. Uppskattar vackra saker. De behöver nödvändigtvis inte ha någon annan funktion. Jag fascineras av hantverksskickligheten, tidens tand som präglat tingen och att saker bevaras och tas om hand av människor under århundraden.
Precis som gott vin får mig att må bra så har intressant, kontemplativ jazz lite samma funktion.
Andra intressen: att äta god mat, aktiehandel (när det går bra) inredning, konst, böcker, film&serier mm.
Är mer eller mindre helt ointresserad av sport och allehanda tävlingar. :)
 

LarsW

Medlem
Tjahapp.... bortsett från vin alltså...

Mat! Äta ute eller laga själv! Fullständigt älskar min Sous Vide och glassmaskin! För tillfället har jag fallit tillbaka till det klassiska franska och italienska köket men gluttar mer och mer mot östra Asien igen.
Undergrupp på denna: Barbeque, har just införskaffat en Landmann smoker Vinson 400 till sommarstugan. Jävlar nu ska det grillas!

Sri Lanka! Hittar hit nästan varje år. Kul land med kul historia. Lär mig lite mer varje år. Fantastiska råvaror. Trevligt folk.

Film och TV-serier! Spelar ingen större roll om vad så länge de är välgjorda. The walking dead, Orange is the new black, Billions eller Rick och Morty, är de bra går de ned!

Musik! Går nog mest i rock och hårdare rock. Att se Motörhead, Pantera och Rammstein live är upplevelser jag kommer minnas!

Opiater! Mitt jobb skulle bli mycket svårare utan dessa! Fantastiska läkemedel!
 
M

Mouton

Får krypa till korset och speca som följer.

Land: italen, gör min 10onde resa dit snart, och Rome är mitt första val.

Musik: svårt, men säger Bruce, gått på alla konserter sedan 80-talet., och blivit vän med bandet och the man.

Längtar alltid till: min lilla tillflyktsort, i Grekland. Phytagorion, Samos.. Där jag bemöts som en av deras egna.

Opiater: ja tack
 
Last edited by a moderator:

Sigdarve

Medlem
Tjahapp.... bortsett från vin alltså...


Opiater! Mitt jobb skulle bli mycket svårare utan dessa! Fantastiska läkemedel!
Tjahapp.... bortsett från vin alltså...


Opiater! Mitt jobb skulle bli mycket svårare utan dessa! Fantastiska läkemedel!

Intressant. Har delvis samma intresse och försörjer mig på det.
intresse.jpg
 
M

Mouton

Får krypa till korset och speca som följer.

Land: italen, gör min 10onde resa dit snart, och Rome är mitt första val.

Musik: svårt, men säger Bruce, gått på alla konserter sedan 80-talet., och blivit vän med bandet och the man.

Längtar alltid till: min lilla tillflyktsort, i Grekland. Phytagorion, Samos.. Där jag bemöts som en av deras egna.
Ä
Intressant. Har delvis samma intresse och försörjer mig på det. Visa bifogad bild 16658
Mmmm,,,
 

Sigdarve

Medlem
Gillar att köra bil också. Blev BMW-frälst i maj 1976 i en BMW 2000. Mer än 10 år sedan jag körde så här fort. Har 220 som rekord.
Skärmavbild 2019-04-20 kl. 00.35.06.png
 

john b

Medlem
Lurar nu på att köpa ett pizza/bakstål som påstås förbättra resultatet. https://www.pizzastal.se/ En egen vedugn hade så klart varit det bästa.

Fan va kul tips! Blev påskpresent till mig själv. Har inte velat köpa sten av någon anledning. Kanske sprickrisken. Men en Norrland special på 9kg solitt stål är ju helrätt för mig. Allt som garanterat håller i generationer är gött.
Ska bli kul att testa.
 
Toppen