Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Italiensk Birabärs.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Har fått möjlighet att prova fyra öl från Birrificio le Baladin på sista tiden. Skriver lite om dem här.

Häftiga prylar och jag måste erkänna att jag blev väldigt förtjust.

Det finns tydligen en stark och växande mikrobryggerisväng i Italien, den började tidigare än i Sverige, i mitten av 90-talet Är det några som har andra tips på Italienska toppbryggerier?

//J
 

ruso

Medlem
SV: Italiensk Birabärs.

Bruton.
Tyvärr har jag inte druckit något. Men polaren som var på Sthlm Beer för 2-3 år sedan, sa att de var super.
 
SV: Italiensk Birabärs.

Fick möjlighet att prova Isaac (tack Jimmy) och kan bara hålla med. Riktigt bra öl.

Drack när jag var i Italien en veteöl från San Biagio som var riktigt bra. Har inga djuplodande provningsanteckningar utan kan bara konstatera att det var långt från de vanliga "på stranden" öl som jag tidigare druckit.

bf292012125609b26a.jpg
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Italiensk Birabärs.

Anders, du fick prova Nora. Och det påminner mig: jag måste kolla om Crespi provade av bärsen...
 
SV: Italiensk Birabärs.

Jimmy Forsman skrev:
Anders, du fick prova Nora. Och det påminner mig: jag måste kolla om Crespi provade av bärsen...
Den var ändå god.

PS. Nu hamnar du återigen i svarta boken över oförätter som måste åtgärdas vid lämpligt tillfälle
 
Toppen