Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

En provning av Jacquesson Lieux Dits 2002 mot 2004. Vilka är intresserade. I första hand köper man in sig med flaskor. Max 8-10 pers.

Jag kan lägga in

2002 Dizy och Avize (fanns flera bud på Dizy)
2004 Vauzelle Terme

Finns det intresse?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

Anders Landström skrev:
En provning av Jacquesson Lieux Dits 2002 mot 2004. Vilka är intresserade. I första hand köper man in sig med flaskor. Max 8-10 pers.

Vi kanske ska avvakta att 2004:eek:rna - eller åtminstone två av dem - börjar säljas i Sverige innan listan över deltagare stängs. :)

Kan ställa upp med vilken som helst av de 3x2 "vanliga": Avize Champ Caïn, Dizy Corne Bautray, Aÿ Vauzelle Terme, 02 resp. 04.
Har också Jacquessons vanliga 02, och Dizy Terres Rouge 04 (rosén, i denna årgång blandad Pinot Meunier/Pinot Noir) om de är intressanta som referens.
Har däremot inte Dizy Terres Rouge 02 (rosé på Pinot Meunier) eller Dizy Les Clos 02 (vit Pinot Meunier, mindre än 1000 flaskor).
 

Keen

slan
SV: Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

Anders Landström skrev:
En provning av Jacquesson Lieux Dits 2002 mot 2004. Vilka är intresserade. I första hand köper man in sig med flaskor. Max 8-10 pers.

Jag kan lägga in

2002 Dizy och Avize (fanns flera bud på Dizy)
2004 Vauzelle Terme

Finns det intresse?


Jag kan dricka!
 

Segol

Medlem
SV: Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

Keen skrev:
Jag kan dricka!
En egenskap du delar med många här ;D

Jag kan bidra med 2002 Dizy Corne Bautray och/eller 2002 Ay Vauzelle Terme.
Ay ska jag få leverans på inom nån vecka, Millesimes har bekräftat att de reserverat flaskorna åt mig och det har alltid funkat bra att handla där tidigare
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

Skulle gärna preliminärt räkna med mig..men då jag bara har en flaska som jag ser att fler har så kanske det inte är aktuellt ?
2002 Aÿ
 

Elvis

Medlem
SV: Jacquesson Lieux Dits 2002 vs 2004

johan1279 skrev:

Jag skulle gissa att den duger utmärkt som inträdesbiljett! ;)

Jäklar vilka spännande provningar jag missar...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Jag fundera mest över flaskorna, ja har själv ingen 02a.
och vintomas har båda BdB 04. och Segolas har Aÿ 04? vad kan jag då isåfall bidra med för 04a ?
 

MartinE

Medlem
Vilka mer är intresserade. Inköp görs i första hand via en flaska. .
Jag är mycket intresserad! Men eftersom jag inte bor i Stockholm krävs det lite framförhållning. Om ni bestämmer ett datum som funkar med min kalender kan jag bidra med en 2002 Dizy Corne Bautray.

Att det sedan är lite barnarovsvarning på en dylik provning i dagsläget, behöver jag väl inte tillägga! ;)
 
Toppen