Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jättebilliga viner som smakar ok?

gece

Man vänjer sig.
Är det bara jag som läser rubriken som "jättebilliga viner som smakar ök"? Köpte en chianti för att ha i grytan och lukten gjorde att jag blev påmind om hur mycket dåligt surt vin man hunnit med under åren... provsmakade aldrig men är helt övertygad om att det hade passat under den rubriken :)
http://www.systembolaget.se/6585 - vann det i vadslagning med en kollega (som jag inser antingen är en dålig förlorare eller som hatar mig). Förtjänar en alldeles egen smakkategori: "Rött vin, vattnigt och jästigt".
 

TEGE

Medlem
Blindprovning igår. Grenache var ämnet.
Överlägset godast var denna prismässigt stora överaskning.
Sandbar Estate Grenache. 79:- är ju helt vansinnigt billigt.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    43,6 KB · Visningar: 364

TEGE

Medlem
Övrig laguppställning, plus bonusvinet 2008 Francis Coppola Diamond Collection Merlot.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    64,2 KB · Visningar: 331

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Övrig laguppställning, plus bonusvinet 2008 Francis Coppola Diamond Collection Merlot.
Hade annars tippat på Chateau l'Hospitalet som kvällens vin. Vad saknades den?
Hade fö noterat Cannonau som en av Italiens knäppskalledruvor, men är numer lite mindre okunnig. Tack för det :)
 

TEGE

Medlem
Hade annars tippat på Chateau l'Hospitalet som kvällens vin. Vad saknades den?
Hade fö noterat Cannonau som en av Italiens knäppskalledruvor, men är numer lite mindre okunnig. Tack för det :)
Jag hade den som god 2:a. Handlar nog mer om vilken stil man gillar. Den var lite stramare, stängd. Saknades lite frukt. Tror den hade vunnit på en timma till i flaskan.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag hade den som god 2:a. Handlar nog mer om vilken stil man gillar. Den var lite stramare, stängd. Saknades lite frukt. Tror den hade vunnit på en timma till i flaskan.
Skoj provning och man kan nog gissa att om några år så borde (iaf på papperet) Gerard Bertrand's vin komma mer till sin rätt.
Här på sjukhuset får man mest ägna sig åt torrsim. Men, det är ju viktigt med förberedelser också.
 

Bastardo

Medlem
Blindprovning igår. Grenache var ämnet.
Överlägset godast var denna prismässigt stora överaskning.
Sandbar Estate Grenache. 79:- är ju helt vansinnigt billigt.
Var ni hela gänget eniga om vilket vin var godast, eller är det bara ditt eget omdöme? ;)
På pappret borde Finca el Puig vara överlägset motståndet … men alla har sin egen smak.
 

TEGE

Medlem
Var ni hela gänget eniga om vilket vin var godast, eller är det bara ditt eget omdöme? ;)
På pappret borde Finca el Puig vara överlägset motståndet … men alla har sin egen smak.
Finca el Puig var ytterst märklig. Spritig nästan kemisk i smaken.
6 av 10 tror jag det var som hade Sandbaren. De andra 4:a hade Hospitalet.
 
Toppen