Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jag kräks på SB's God Jul

Peder

Medlem
Jag får kväljningar och dålig smak i käften av Systembolats julkampanj. Är det fler som tycker att den bara är äcklig och patetisk? Det var nog inte billigt att låta Forsman & Bodenfors vaska våra skattepengar på denna film.

 
  • Like
Reactions: Jos

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Sverige är fantastiskt!
Präktighetskostymen-flera-storlekar-för-stor: PÅ!
Samhällsinformation är ju så viktigt.
Nu firar jag att jag slipper bo där och istället fritt kan botanisera bland Tokyo-områdets 1000-tals vinbutiker och Internets 100.000-tals vinhandlare. Mina fyra barn är dessutom stora, starka och har sluppit växa upp med en pappa som dricker för lite.
*huh*
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Du har offrat en del bekvämlighet och betalat lite extra för andras skull: Magdalena Gerger har även under detta år kunnat lyfta en högre lön än statsministern (lön, arbetsgivaravgifter, förmåner och pensionsavsättningar landar strax över 4 miljoner per år) och Forsman & Bodenfors har kunnat fakturera åtskilliga miljoner för att producera propagandafilmer som denna.
 

Elvis

Medlem
Egentligen är det helt sjukt att de argumenterar att det skulle vara en god gärning att handla på Systembolaget. Det är ett minst sagt långt logiskt språng att en kille som köper öl på Systembolaget bidrar till att minska alkoholrelaterade problem i samhället. OK om han var nykteriskt, då kanske man kan säga att han hjälper till eftersom det gör att risken för att just han blir alkoholist är 0, men om han nu väljer att dricka alkohol spelar det ju ingen roll om han köper den av en polack i Värtahamnen, av en vinhandlare på nätet eller på Systembolaget.

Jag vet att jag slår in öppna dörrar i det här forumet men någon med vass tunga/penna (typ Jan Guillou) borde håna Systembolaget för den här pinsamma kampanjen.
 

SUPRA

Bäst
Han borstar tänderna också. Hoppas det var med fluortandkräm. Präktigt så det förslår.

Hoppas Forsman & Bodenfors reklamteam firade kontot med en rejäl bläcka.
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
Första ukast till manus från Forsman & Bodenfors som sedan skrevs om efter protester från Systembolagets reklamavdelning. :)


Manus till Systembolagets julkampanj av Forsman & Bodenfors (version 1.0)

Pyjamas-killen: Vaa, vem är du?


Julspöket: Julspöket! Vi tänkte se hur du har sköt dig i år?


Pyjamas-killen: Jaha!


Julspöket: Du smet ifrån gårdsstädningen eftersom du druckit för mycket Umbala så Greta fick både svabba tvättstugan och rensa rabatten.


Julspöket: Du har inte alltid varig ärlig och och inte alltid varit omtänksam när du har misshandlat människor efter att du druckit billigt vin och en hel del alkoläsk.


Pyjamas-killen: Okej tack!


Julspöket: Men du har gjort bra saker också, det här till exempel


Pyjamas-killen: Köpt öl?


Julspöket: Du har offrat en hel del bekvämlighet för andras skull. Inte lika bekvämt som om det funnits små charmiga vinbutiker där vinentusiaster köper in små partier med viner man själv älskar.


Julspöket: Men det gör att man i Sverige dricker mer boxvin, nästan 60 procent mer vin på platspåse, tror forskarna. Därför är det många fler barn som växer upp med ett bag-in-box missbruk där mamma och pappa dricker för mycket.


Slutskylt: God Jul önskar Systembolaget
 

Elvis

Medlem
Filmen har fått 100% positiva kommentarer på Youtube hittills (fram tills för några minuter sedan ;)). Kan vara censur förstås, det får vi snart se.

Jag uppmenar forumets medlemmar att skriva lite kommentarer så att vi når ut till sådana som inte besöker forumet.
 
Filmen har fått 100% positiva kommentarer på Youtube hittills (fram tills för några minuter sedan ;)). Kan vara censur förstås, det får vi snart se.

Jag uppmenar forumets medlemmar att skriva lite kommentarer så att vi når ut till sådana som inte besöker forumet.

Håller helt med. Skriv kommentarer. Det var den mest självupptagna film jag sett från ett företag på länge. Man får gå tillbaka till 80-talet och Televerkets inställning till kunder för att hitta motsvarande typ av reklam.
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
Då vet man att prislappen för denna eminenta film kostat svenska folket 10 miljoner kronor! Skål.
10-miljoner.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Då vet man att prislappen för denna eminenta film kostat svenska folket 10 miljoner kronor! Skål.
182 000 Castillo de Gredos, eller 101 000 Maria Montazami Zinfandel! En hel del är väl betalning för att ge den synlighet på sociala medier, snarare än direkta kostnader. Ska jag säga dagens positiva sak om Systembolaget, så tycker jag det var bra att de snabbt gav en rak och ärlig siffra. Fast storleken på den fick mig att hicka till.
 

kayaker

Cyklist
182 000 Castillo de Gredos, eller 101 000 Maria Montazami Zinfandel! En hel del är väl betalning för att ge den synlighet på sociala medier, snarare än direkta kostnader. Ska jag säga dagens positiva sak om Systembolaget, så tycker jag det var bra att de snabbt gav en rak och ärlig siffra. Fast storleken på den fick mig att hicka till.
Tänk så mycket bra de pengarna kunde använts till om de skänkt pengarna till något behjärtansvärt ändamål istället!
 
Toppen