Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jens dolk utbildar folket!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jens dolk utbildar folket!

Klart han får!

Jag fick ju kicken från en tidning jag skrev i för att jag vägrade rekommendera BIB.
 

Keen

slan
SV: Jens dolk utbildar folket!

Krug skrev:
Klart han får!

Jag fick ju kicken från en tidning jag skrev i för att jag vägrade rekommendera BIB.


Från Vi-tidningen? Minns att jag såg din fagra nuna där några gången :D Men bra att du håller fast vid dina principer. Eller var du bara rädd för all skit du skulle få här om du rekommenderade BiB? ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jens dolk utbildar folket!

Keen skrev:
Från Vi-tidningen? Minns att jag såg din fagra nuna där några gången :D Men bra att du håller fast vid dina principer. Eller var du bara rädd för all skit du skulle få här om du rekommenderade BiB? ;D

Yupp, that was the one!

Nä, fan vad äckligt att rekommendera BIB. Det lämnar vi åt etablerade vinkännare som kronstam, mölstad, fritte och ligan (namnen medvetet skrivna med små bokstäver).
 

vintjej

Medlem
SV: Jens dolk utbildar folket!

När jag ser honom i klippet så slås jag av: Är han inte väldigt lik Mr Claude Val?
En yngre, mer solbränd variant?
 

Hans A-g

Medlem
SV: Jens dolk utbildar folket!

Krug

Kicken från Vi för att du vägrade rekommendera BiBs!?!
Kan det verkligen stämma? (Inte så att du SAMTIDIGT pissade i chefredaktörens tekopp...?)

I så fall är det journalistiskt högintressant, rena Giordano Bruno-köret. Även om han förstås blev bränd på bål...

PS. Vem var förrädaren som efterträdde dig?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jens dolk utbildar folket!

Hans A-g skrev:
Krug

Kicken från Vi för att du vägrade rekommendera BiBs!?!
Kan det verkligen stämma? (Inte så att du SAMTIDIGT pissade i chefredaktörens tekopp...?)

I så fall är det journalistiskt högintressant, rena Giordano Bruno-köret. Även om han förstås blev bränd på bål...

PS. Vem var förrädaren som efterträdde dig?

Inte då. Den lilla publikationen var Vi-Butikernas kundtidning och den är helt bekostad av olika företag som sponsrar och man måste använda vissa produkter från de olika importörerna som är med. Ledningen ville ha BIB, jag ville inte skriva om BIB och vi valde att inte arbeta ihop. Kicken var väl fel ord eftersom jag fakturerade dem.

Ingen aning vem som skriver där idag faktiskt. Det kanske någon som är innehavare av ett Vi kort meddela.
 

Keen

slan
SV: Jens dolk utbildar folket!

Krug skrev:
Inte då. Den lilla publikationen var Vi-Butikernas kundtidning och den är helt bekostad av olika företag som sponsrar och man måste använda vissa produkter från de olika importörerna som är med. Ledningen ville ha BIB, jag ville inte skriva om BIB och vi valde att inte arbeta ihop. Kicken var väl fel ord eftersom jag fakturerade dem.

Ingen aning vem som skriver där idag faktiskt. Det kanske någon som är innehavare av ett Vi kort meddela.

Det är nån läskig figur, minns ej namnet. Kan kolla när jag får hem nästa tidning. Vet inte riktigt varför jag har kvar kortet efter Daglivs, den enda vi-butiken nära mig, köptes av Fienden :(
 

Andreas L

Medlem
SV: Jens dolk utbildar folket!

De bästa vinrecensionerna fanns ju i Vi Hyresgäster där Erik Stille en gammal legendar från vin & sprit-centralen (omkring 80 år idag) skrev om vin och det var bara riktiga bottennapp såsom Sirius Blanc till fisk, Egri Bikaver till kött och Chapel Hill till marsipanstubbe, de mest odrickbara alternativen man kan tänka sig.. ;D.
 

kayaker

Cyklist
SV: Jens dolk utbildar folket!

Andreas L skrev:
De bästa vinrecensionerna fanns ju i Vi Hyresgäster där Erik Stille en gammal legendar från vin & sprit-centralen (omkring 80 år idag) skrev om vin och det var bara riktiga bottennapp såsom Sirius Blanc till fisk, Egri Bikaver till kött och Chapel Hill till marsipanstubbe, de mest odrickbara alternativen man kan tänka sig.. ;D.
Marsipanstubbe låter ju helt oätligt från början. Varför slösa ett drickbart vin på något sådant? ;D
 
Toppen