Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Julgåva

Waruda

Medlem
Ett bolag kan ju skattefritt ge en julgåva för max 500 kr (inkl moms) till anställda/styrelseledamöter. En flaska vin är alltid trevligt! Frågan är då vad som är bästa köpet? För att det ska kännas maximalt "värt" så tänker jag att priset helst ska vara någonstans 490-500 kr. Obs att det inte i sann finewines-anda går att föreslå något som kostar mer än 500 kr.
Vad finns det för tips (på Bolaget)? Rött, vitt, skumpa.
 

Jos

Medlem
Kanske inte låter så kul men Palmer & Co Rosé, den är riktigt bra. Tror det är en solera på pinot som blandats i

 

Mexikanaren

Medlem
Ett bolag kan ju skattefritt ge en julgåva för max 500 kr (inkl moms) till anställda/styrelseledamöter. En flaska vin är alltid trevligt! Frågan är då vad som är bästa köpet? För att det ska kännas maximalt "värt" så tänker jag att priset helst ska vara någonstans 490-500 kr. Obs att det inte i sann finewines-anda går att föreslå något som kostar mer än 500 kr.
Vad finns det för tips (på Bolaget)? Rött, vitt, skumpa.
Hur många flaskor pratar vi om? Tänker mest på om det helt skulle exkludera tillfälliga sortimentet om det är en större mängd du är ute efter, och det hade varit enklare att köra fasta/bs.
Annars om det är kanske 5-10 flaskor eller något sådant så är det ju betydligt enklare att "sourca" så att säga, vilket även skulle skapa en lite större valfrihet.
 
Trådskapare
Waruda

Waruda

Medlem
Tack för spännande tips! Jag får nog köpa några flaskor för egna pengar också!
 

Wintermute

Medlem
Sorry, jag syftar till precis det vinet som Kaptenen tipsade om: Taylor’s 20 Year Old Tawny, fast Dalva 20 Years Old Tawny ligger nog i nästan samma klass. Baserat vad jag har läst i olika recensioner, och det är massvis.
Jag snabbläste ditt förra meddelande och missade ordet "inte". Förlåt för förvirring!
 
Toppen