Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Julie Balagny

Michael67

Medlem
image.jpg
Hej kära finsmakare,

Jag har några flaskor från Julie Balagny. Ser att priserna har gått upp lite. Vad beror det på?

BallyJ

Medlem
Tack för informationen! Är det någon som har testat vinerna, och vad tyckte ni i så fall?
Jag har druckit 2020 Simone och Francoise från Julie Balagny och har några kvar i källaren. En flaska av Simone var fantastiskt bra men jag skulle säga att det är ganska stor flaskvariation. Hur mycket skulle de ha gått upp typ från €40 till €80 eller mer än så?

jrick

Medlem
Jag har druckit 2020 Simone och Francoise från Julie Balagny och har några kvar i källaren. En flaska av Simone var fantastiskt bra men jag skulle säga att det är ganska stor flaskvariation. Hur mycket skulle de ha gått upp typ från €40 till €80 eller mer än så?
På auktion har det sålts flaskor för uppemot 300 euro inkl slagavgift, men den värsta hysterin verkar ha avstannat och nu är det nog mer runt 120-150 euro.

Till frågan från trådstartaren - när Balagny är som bäst är det en underbart floral, elegant och levande gamay, som sämst är det massor av volatil syra, brettanomyces och mustighet. Det varierar minst sagt.

Toppen