Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Julöl Baladin Nöel Café 2013.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Det här har jag förvisso betalt för att säga, så ni vet, men det är en riktigt grym julbärs.

Har provat av ett par, tre stycken nu (två igår när jag satt och jobbade sent) fungerar förvånansvärt väl bara som drickbärs också om man inte häller i sig. Torkade frukter, lite choklad, bra och integrerade toner av rostat kaffe. Det är en belgisk mörk ale i botten så den har en bra syra vilket krävs för att tackla julmaten. I like. Snygg pava också.

Beställningsnummer: 89326
Producent: Birrifico Baladin
Årgång: 2013
Ursprung: Italien, Piemonte
Pris: 39,50 sek
Volym: 33 cl
Alkoholhalt: 9 %
 

Attachments

  • Baladin_Noel_33Cl_8932603.jpg
    Baladin_Noel_33Cl_8932603.jpg
    20,7 KB · Visningar: 358

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Det här har jag förvisso betalt för att säga, så ni vet, men det är en riktigt grym julbärs.

Har provat av ett par, tre stycken nu (två igår när jag satt och jobbade sent) fungerar förvånansvärt väl bara som drickbärs också om man inte häller i sig. Torkade frukter, lite choklad, bra och integrerade toner av rostat kaffe. Det är en belgisk mörk ale i botten så den har en bra syra vilket krävs för att tackla julmaten. I like. Snygg pava också.

Beställningsnummer: 89326
Producent: Birrifico Baladin
Årgång: 2013
Ursprung: Italien, Piemonte
Pris: 39,50 sek
Volym: 33 cl
Alkoholhalt: 9 %
Skulle inte du spendera resten av året med vita månader? :D
 

Gurto

Medlem
Osunda trodde jag det var

Haha, hur ska jag tolka detta? ...blev jag osund nu? :)

Jag lägger in en tredje, diplomatisk, tolkning i det hela: det är sunt att tycka om bra dryck :)

Har för övrigt en flaska Baladin Nora i kylen som måste smakas inom kort. Verkligen kul producent - har hittills gillat både Isaak och Café Noel.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Haha, hur ska jag tolka detta? ...blev jag osund nu? :)

Jag lägger in en tredje, diplomatisk, tolkning i det hela: det är sunt att tycka om bra dryck :)

Har för övrigt en flaska Baladin Nora i kylen som måste smakas inom kort. Verkligen kul producent - har hittills gillat både Isaak och Café Noel.

Jag körde en lammstek i ugnen till den föll samman, körde med lök och potatis sista timmen som fick ligga och suga upp alla smakerna. Köttet hade jag gnidit in i massor med vitlök, salt och berbere.

Sen var det bara att ha lite harissa i botten på en baguette, lassa i lammstek, potatis och lök, öppna en iskall Nora och njuta.

Sjukt gott!

Nu behöver ni inte bara lite på mig, finns fler med smak:
http://pilsner.nu/2013/12/01/buone-feste-natalizie/
 
Toppen