Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kändisviner topplistan

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nån som har druckit något av det?
Två viner AC/DC, ett otal BIB:ar med varierande kändisnamn, bla Morbergs genidroppar (då jag varit gäst här och var), bla en rosé med rejäl restsötma, smaskiga syror, inköpt i Danmark med något pop-band (för mig okänt) på etiketten. Osv. Skräp.
Dock så måste jag säga att artisten Petter (tror jag det är) som har rullat in sina portugisiska flaskor i tjockt vitt papper och kallar det för P.Lex. Riktigt bra vin, inget plonk. Ett bra undantag från plonkregeln.

Men, håller med alla som helt undviker dessa viner: Livet är kort, och man behöver inte dricka alla BiB:ar eller alla Beaujolaiser för att föra upp dem på sin privata shitlist.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Detta då?
image.jpg
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Ja, en kompis la upp det på FB. Trodde det var ett skämt. Man undrar vem som får provisionen...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Luna
Men va faan!!

Finns dessa alltså?
Producenten är Lunardelli i norra Italien. Har hållit på med detta rätt länge, men med ett par års mellanrum återupptäcks de av tabloiderna, vilket ger dem ny gratisreklam. Tydligen lagligt i Italien att sätta reproduktioner av gamla propagandaaffischer på flaskorna, men förbjudet i bl.a. Tyskland. De gör även etiketter med andra motiv, inklusive Che Guevara, Marx m.fl., men det är tydligen Hitler och Mussolini som säljer. Har aldrig provat så jag vet inte hur (dåliga) vinerna är.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Även om det säkert kan vara ett trevligt vin så föredrar jag när de som kan det där med vinmakning gör blenden (jag förutsätter att Andreas inte har erfarenheten, men vad vet jag). Men hellre en blend gjord av en duktig sommelier än en Ripasso vald av Sven Ingvars...
Kombinationen Bordeaux och Andreas Larsson borde ha förutsättningar att sitta som en smäck. I övrigt håller jag med om att de flesta sommelierer förmodligen ska öppna flaskor snarare än bestämma vad som fylls i dem. :)
 
Toppen