Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Dejzan

Medlem
Jag hittade den här annonsen på arbetsförmedligen och den får mig onekligen att fundera. Vad är det egentligen för fantastisk produkt som ska lanseras? Här är annonsen i sin helhet (min fetstil):
För kunds räkning söker vi flera matlagningskonsulter till ett affärskoncept.

Vi söker ett antal ''Hungriga'' ''Duktiga'' kockar
Om allt går vägen och framgång nås, kan det bli resor i hela välden.

Vår kund kommer att skapa en speciell mat med ett speciellt vin på speciella tallrikar och glas, och erbjuda penningstarka kunder detta

Koncepetet skall bara säljas till fina restauranger och utannonseras i fina tidningar.

Din uppgift blir att inför beskådande av de gäster som köpt detta unika smak/upplevelse paket tillaga maten. Ev även lära kockarna i köket att laga, dekorera samt hantera maträtten. Om det uppmärksammas kommer du att synas som en kockrepresentant för maten och det presenterade mat ,smak, upplevelse kittet. Ditt namn kommer då att synas i tidningar och media.

Ersättningen är ringa. Det som utlovas är traktamente vid resan ev någon mindre ersättning. Din stora vinst blir att du kommer att synas i media och om allt faller väl ut, blir du ett namn med denna speciella mat. Det kan bli en enorm chans i din kockkarriär

Egenskaper
Det fodras bra livsmedelskunskap, man måste kunna laga mat, gärna tidigare arbetat som kock,
Det räcker dock inte med bara att ha arbetat som kock, det krävs djupare kunskaper än ''kock arbete'' om mat, livsmedel, näring mm.
Önskvärd egenskap är att kuna visionera dvs i princip kunna laga maten mentalt och veta hur det smakar utan att behöva tillaga den reellt.

Ett bra och pedagogiskt sätt att utrycka sig på samt förmåga att presentera maten fodras också.
Självklart grundkunskaper i engelska.

Detta är ett uppdrag, ca på 1 års basis.


Med smygande start under hösten.

Märk din ansökan ''Matlagningskonsult''
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Dejzan skrev:
Jag hittade den här annonsen på arbetsförmedligen och den får mig onekligen att fundera. Vad är det egentligen för fantastisk produkt som ska lanseras? Här är annonsen i sin helhet (min fetstil):
För kunds räkning söker vi flera matlagningskonsulter till ett affärskoncept.

Vi söker ett antal ''Hungriga'' ''Duktiga'' kockar
Om allt går vägen och framgång nås, kan det bli resor i hela välden.

Vår kund kommer att skapa en speciell mat med ett speciellt vin på speciella tallrikar och glas, och erbjuda penningstarka kunder detta

Koncepetet skall bara säljas till fina restauranger och utannonseras i fina tidningar.

Din uppgift blir att inför beskådande av de gäster som köpt detta unika smak/upplevelse paket tillaga maten. Ev även lära kockarna i köket att laga, dekorera samt hantera maträtten. Om det uppmärksammas kommer du att synas som en kockrepresentant för maten och det presenterade mat ,smak, upplevelse kittet. Ditt namn kommer då att synas i tidningar och media.

Ersättningen är ringa. Det som utlovas är traktamente vid resan ev någon mindre ersättning. Din stora vinst blir att du kommer att synas i media och om allt faller väl ut, blir du ett namn med denna speciella mat. Det kan bli en enorm chans i din kockkarriär

Egenskaper
Det fodras bra livsmedelskunskap, man måste kunna laga mat, gärna tidigare arbetat som kock,
Det räcker dock inte med bara att ha arbetat som kock, det krävs djupare kunskaper än ''kock arbete'' om mat, livsmedel, näring mm.
Önskvärd egenskap är att kuna visionera dvs i princip kunna laga maten mentalt och veta hur det smakar utan att behöva tillaga den reellt.

Ett bra och pedagogiskt sätt att utrycka sig på samt förmåga att presentera maten fodras också.
Självklart grundkunskaper i engelska.

Detta är ett uppdrag, ca på 1 års basis.


Med smygande start under hösten.

Märk din ansökan ''Matlagningskonsult''

AAAAAARGGGHHHHH! My Eyes! My poor innocent eyes!

Vem i helvete har totat ihop det där? HUr kan man förvänta sig att få en enda seriös sökande på en så katastrofalt skriven annons? "En speciell mat"? Vaddå "en speciell mat"?
Egenskaper
Det fodras bra livsmedelskunskap, man måste kunna laga mat, gärna tidigare arbetat som kock,
Det räcker dock inte med bara att ha arbetat som kock, det krävs djupare kunskaper än ''kock arbete'' om mat, livsmedel, näring mm.
Önskvärd egenskap är att kuna visionera dvs i princip kunna laga maten mentalt och veta hur det smakar utan att behöva tillaga den reellt.

Visionera maten? Jo jag tackar!
 
Trådskapare
D

Dejzan

Medlem
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Ja nu ångrar du allt att du inte forsatte din karriär i köket va ;D Kanske skulle man skicka ett cv för att se vad som händer, då borde man väl iaf få reda på vad det är för spännande produkt....
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Dejzan skrev:
Ja nu ångrar du allt att du inte forsatte din karriär i köket va ;D Kanske skulle man skicka ett cv för att se vad som händer, då borde man väl iaf få reda på vad det är för spännande produkt....

Jo, jag måste erkänna att det suger lite i matlagningstarmen när man ser det där. Det verkar ju vansinnigt lockande faktiskt!

Sicket jävla pucko!
 

anders

Medlem
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Min omedelbara fundering är varför kocken måste kunna "visionera", det gäller ju en enda maträtt. Eller är det det som är konceptet...
Maten lagas enligt exakt samma principer som kejsarens nya kläder. När maten bärs in måste kocken kunna övertyga gästerna om hur det smakar.
Frågan är om inte den nämnda medieexponeringen i verkligheten innebär närbild ihop med Peter Althin eller Leif Silbersky på väg in i rättssalen...
 

Keen

slan
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Är det en sån där påse man mikrar maten i så det ska smaka som grillat? Som man sett på Tv-shop ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Keen skrev:
Är det en sån där påse man mikrar maten i så det ska smaka som grillat? Som man sett på Tv-shop ;D

Oh! De där påsarna som är så praktiska och lätta att rengöra?
 

Keen

slan
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Krug skrev:
Oh! De där påsarna som är så praktiska och lätta att rengöra?


Det vet jag inget om, vet du? ;D

Tydligen blir resultatet så bra att restauranggästerna inte kan känna skillnaden, eller rentutav fördrar påsmikrat kött framför brynt och ugnsstekt.
Kanske vore nåt då jag bara har mikro hemma :-\
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Kan detta vara matlagningens Spinwine?

Keen skrev:
Det vet jag inget om, vet du? ;D

Tydligen blir resultatet så bra att restauranggästerna inte kan känna skillnaden, eller rentutav fördrar påsmikrat kött framför brynt och ugnsstekt.
Kanske vore nåt då jag bara har mikro hemma :-\

Ja! JA! Sen är det ju ett så hälsosamt alternativ då man ju faktiskt kan HÄLLA bort allt fett och slipper äta det! Sen kan man ju också spara det i en praktisk Tupperwareburk för att steka i sedan... Mmmmmums!
 
Toppen