Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kan jag kolla värde här?

IMG_1451.jpeg

Du får ursäkta raljerandet i svaren men det blir lätt så här inne när den här typen av tråd dyker upp. Du hade lätt kunnat göra den googlingen själv.
Det framgår inte vilken årgång ditt vin har men jag tror man med säkerhet kan säga att ålder i det här fallet inte påverkar värderingen nämnvärt.
Om det finns en personlig bakgrund till vinflaskan skulle jag sikta på att dricka utan att fundera på priset.

jrick

Medlem
Det har varit lite poster från förstagångsanvändare genom åren som har frågat om ”värdet” på gamla flaskor - har det någonsin hänt att någon har frågat om något som har varit något av kvalitet? Känns som det alltid är värsta tänkbara plonk som legat i någon mormors köksskåp som frågeställaren undrar om det kanske är en värdefull flaska eftersom att den är gammal.

mackan92

Medlem
Det har varit lite poster från förstagångsanvändare genom åren som har frågat om ”värdet” på gamla flaskor - har det någonsin hänt att någon har frågat om något som har varit något av kvalitet? Känns som det alltid är värsta tänkbara plonk som legat i någon mormors köksskåp som frågeställaren undrar om det kanske är en värdefull flaska eftersom att den är gammal.
Bör kanske införas att man behöver ha postat X inlägg innan man kan skapa nya ämnen. Kan vara ett inspel till admin(s).

jrick

Medlem
Bör kanske införas att man behöver ha postat X inlägg innan man kan skapa nya ämnen. Kan vara ett inspel till admin(s).
Det tycker inte jag. Tyckte bara det var lustigt att det aldrig är något annat än verkligen värsta plonket när det frågas så här.

Toppen