Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kartongöverlåtatråden

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Kärleken till kartonger och presentförpackningar varierar mellan medlemmar och över tid. Själv tycker jag numera som konservativ gubbe att det är väldigt irriterande med dubbelt så stora och tunga lådor, som tar dubbelt så lång tid att packa upp. Fast känns ändå alltid lite ovärdigt att slänga Krugkartonger tillsammans med mjölk- och Ikeapaket.:rolleyes: Värdigare att skänka till medlemmar som kan glädjas när de inreder vinkällaren, fluktar, kramar eller vad det nu än må vara som gör att man vill ha kartonger.

Tänkte alla som vill avyttra eller önska tomlådor kan göra det i den här tråden. Naturligtvis håller vi oss till tomma kartonger.

Om någon medlem vill ha så finns en Cristal 2013-kartong med 5 boxar och en Krug 06-kartong med 6 boxar. Avhämtas i Göteborg. Finner de inget nytt hem så blir det sällskap med mjölkkartongerna.

20210913_092707.jpg
 

chambertin

Medlem
Kärleken till kartonger och presentförpackningar varierar mellan medlemmar och över tid. Själv tycker jag numera som konservativ gubbe att det är väldigt irriterande med dubbelt så stora och tunga lådor, som tar dubbelt så lång tid att packa upp. Fast känns ändå alltid lite ovärdigt att slänga Krugkartonger tillsammans med mjölk- och Ikeapaket.:rolleyes: Värdigare att skänka till medlemmar som kan glädjas när de inreder vinkällaren, fluktar, kramar eller vad det nu än må vara som gör att man vill ha kartonger.

Tänkte alla som vill avyttra eller önska tomlådor kan göra det i den här tråden. Naturligtvis håller vi oss till tomma kartonger.

Om någon medlem vill ha så finns en Cristal 2013-kartong med 5 boxar och en Krug 06-kartong med 6 boxar. Avhämtas i Göteborg. Finner de inget nytt hem så blir det sällskap med mjölkkartongerna.

Visa bifogad bild 24188
Båda husen är ju Sustainable och det skall tydligen gå att göra skor av "avfallet" du har från Krug :D :
upload_2021-9-14_0-26-36.png

proxy-image
 

Jerobaum

Medlem
Har en bekant som jagar originallådor/kartonger. Finns det någonstans att köpa alt kan någon i detta forum några att sälja/ge bort?

Gäller dessa viner

Flor de pingus/pingus
Mathiasson
Sam Odi
Occidental
Hirsch
Pontet Canet
D’Yquem 375 & 750
PSI
Kutch
Pintia
Kistler
SQN
Andremilly
Bond vertikal -5 fl.
 

ForestIce

Medlem
Bra tråd!

Hoppas det är OK att även efterlysa själva presentboxen som fler tillverkare levererar sina flaskor i.
I sådana fall är jag på jakt efter boxar till Belle Epoque 2008 och 2012 om någon i sthlms området funderar på att göra sig av med.
 

kevinlad

Medlem
Hej!

En udda fråga. 😄 Jag har fått tag på en Magnum Belle Epoque 2012 och vill gärna ha själva originalförpackningen (kan komma i trälåda eller vanlig presentkartong). Det är ingen som mot förmodan har en lös liggandes eller? Jag kan tänka mig pröjsa för den och frakten till Gbg.
 
Toppen