Katalanska & spanska viner

Diskussion i 'Vin' startad av Alpha, 30 mars 2017.

1. chambertin

chambertin Medlem

Såg att dom flaggade för underhåll på sin hemsida men det kanske är allvarligare än så.

Kolla också med Decantalo som jag köpte Escombro från för ett tag sedan. Dom hade den inte listad men tog hem den åt mig efter förfrågan. Var dock minimikvantitet på beställningen då. Decantalo ligger i Barcelona också.

2. Poussard

Poussard Medlem

Ladda ned appen Raisin och kolla på Barcelona, vilka ställen som finns där. Ingen aning om det kommer ge nåt resultat men de barer/restauranger som finns med där bör vara av den typen som kan ha köpt in vinet i fråga.

3. skogsmulle

skogsmulle Medlem

Tack för tipset, jag ska ringa och fråga om dom har vinet hemma :)

4. skogsmulle

skogsmulle Medlem

Tack för tipset, ska kolla appen :)

Poussard gillar detta.
  5. henrikh

henrikh Medlem

Hur har det gått under flytten till Barcelona. Nu måste du hunnit testa massor

Ska ner i helgen för en veckas semester och tänkte testa massa restauranger men även åka iväg till några vingårdar. Har du några tips ? Gärna på någon trevlig vingård utanför Barcelona ??;).

6. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Jag fick köpa Bujes 2013? där och ta med. Tror det var samma pris som att dricka på plats!? Flaskan dracks senare på Miramar där korkavgiften blev en skvätt till sommeliern som hade koll på vinet. Bara av de två anledningarna gör att det är en av mina stora vinupplevelser.:cool:

Själva vinet är superkoncentrerat av frukt och kändes nästan lite kolsyrat. Spontanjäst än andra gång..?o_O

Mattias Schyberg gillar detta.

Dela sidan