Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Katalanska & spanska viner

chambertin

Medlem
Tack men jag är tveksam till om dom fortfarande finns kvar, deras hemsida ser ganska fattig ut..
Såg att dom flaggade för underhåll på sin hemsida men det kanske är allvarligare än så.

Kolla också med Decantalo som jag köpte Escombro från för ett tag sedan. Dom hade den inte listad men tog hem den åt mig efter förfrågan. Var dock minimikvantitet på beställningen då. Decantalo ligger i Barcelona också.
 

Poussard

Medlem
Jag ska åka till Barcelona om några veckor och undrar om någon här på forumet vet var jag kan hitta några flaskor av Erik Rosdahls Escombro i Barcelona. Jag har blivit nyfiken på vinet efter att ha läst om det här på forumet.

Ladda ned appen Raisin och kolla på Barcelona, vilka ställen som finns där. Ingen aning om det kommer ge nåt resultat men de barer/restauranger som finns med där bör vara av den typen som kan ha köpt in vinet i fråga.
 
Såg att dom flaggade för underhåll på sin hemsida men det kanske är allvarligare än så.

Kolla också med Decantalo som jag köpte Escombro från för ett tag sedan. Dom hade den inte listad men tog hem den åt mig efter förfrågan. Var dock minimikvantitet på beställningen då. Decantalo ligger i Barcelona också.
Tack för tipset, jag ska ringa och fråga om dom har vinet hemma :)
 

henrikh

Medlem
Hola!
Jag flyttar till Barcelona inom kort och tänkte därför passa på att dra nytta av forumets stora samlade kunskap om det går för sig. Jag går rakt på sak. Min kunskap gällande spanska och katalanska viner är väldigt begränsad. Det har helt enkelt varit det där landet som jag haft några för många meh-upplevelser med därför har jag aldrig riktigt utforskat området ordentligt, trots att även några av mina bästa upplevelser faktiskt varit viner druckna i San Sebastián.

Kort & gott, nu har ni möjligheten att bidra med er kunskap och skänka lite upplysning och glädje åt en nyfiken själ. Mina egna preferenser känns inte så viktiga då jag vill gå in med ett så öppet sinne som möjligt och verkligen prova mig fram. Rött, vitt, rosa, bubblande mm, allt är av intresse.

Hoppas på god respons och stort tack på förhand :). Framledes hoppas jag kunna återgälda genom att bidra med diverse råd & tips om ni bestämmer er för att leta er ner hit. :D
Hur har det gått under flytten till Barcelona. Nu måste du hunnit testa massor

Ska ner i helgen för en veckas semester och tänkte testa massa restauranger men även åka iväg till några vingårdar. Har du några tips ? Gärna på någon trevlig vingård utanför Barcelona ??;).
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Det enda stället jag känner till som har den är Bar Brutal / Can Cisa. De säljer en hel del viner, men jag vet inte om de är villiga att släppa iväg sina Rosdahl-flaskor. Däremot kan jag varmt rekommendera att äta där, och dricka en flaska på plats!

Jag fick köpa Bujes 2013? där och ta med. Tror det var samma pris som att dricka på plats!? Flaskan dracks senare på Miramar där korkavgiften blev en skvätt till sommeliern som hade koll på vinet. Bara av de två anledningarna gör att det är en av mina stora vinupplevelser.:cool:

Själva vinet är superkoncentrerat av frukt och kändes nästan lite kolsyrat. Spontanjäst än andra gång..?o_O
 
Toppen