Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Keen

slan
v_skogh skrev:
Spara pengarna och köp vin istället, speciellt om du ska handla dig en Breitling.

Inte för att jag ska dricka det idag men på torsdag blir det en enkel provning med Bolly SC samt GA -99. Ska bli spännande.


Hah, en breitling. Jag är väl inte bilhandlare ;D Ska bli en IWC. Ska köpa i USA, så pengarna jag tjänar mot att köpa i sverige kan jag ju lägga på lite andra godsaker :)
 

anders

Medlem
Keen & V_Skog, min klocka är tuffare än din klocka.

Jag är totalt emot armbandsur av alla slag. De skaver på armen, man blir svettig på armen, man tappar bort den, man tappar den i golvet, om man är road av att vara ute i solen så får man en snygg rand på armen. På det hela taget kommer jag inte på något användbart med ett armbandsur. Jag har dessutom efter 20 års klockfrihet noterat att man bygger upp en ganska bra känsla för vad tiden är ändå. Jag föreslår att du köper Mouton 82 för hela slanten och använder klockan i mobilen. Tråkmånsen har talat.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Keen & V_Skog, min klocka är tuffare än din klocka.

anders skrev:
Jag är totalt emot armbandsur av alla slag. De skaver på armen, man blir svettig på armen, man tappar bort den, man tappar den i golvet, om man är road av att vara ute i solen så får man en snygg rand på armen. På det hela taget kommer jag inte på något användbart med ett armbandsur. Jag har dessutom efter 20 års klockfrihet noterat att man bygger upp en ganska bra känsla för vad tiden är ändå. Jag föreslår att du köper Mouton 82 för hela slanten och använder klockan i mobilen. Tråkmånsen har talat.

För att inte tala om hur jävligt det blir när armbandet blir varmt i bastun! ;D
 

anders

Medlem
Keen & V_Skog, min klocka är tuffare än din klocka.

Krug skrev:
För att inte tala om hur jävligt det blir när armbandet blir varmt i bastun! ;D
Precis! Enda stället där fanskapet syns ordentligt så blir den outhärdlig.
 

v_skogh

Medlem
Keen & V_Skog, min klocka är tuffare än din klocka.

Keen skrev:
Hah, en breitling. Jag är väl inte bilhandlare ;D Ska bli en IWC. Ska köpa i USA, så pengarna jag tjänar mot att köpa i sverige kan jag ju lägga på lite andra godsaker :)

Hehe, jo jag är väl mer eller mindre bilhandlare :D
IWC är fint, får man fråga vilken modell det blir?
Borde vara fina pengar att spara på att handla i USA i dag. Man kanske skulle se sig om efter något annat.
Vill allra helst ha mig en Omega seamaster Professional 600 (samma klocka figurerar i "Det stora blå") men det är omöjligt att hitta någon för vettiga pengar.
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
Keen & V_Skog, min klocka är tuffare än din klocka.

v_skogh skrev:
Hehe, jo jag är väl mer eller mindre bilhandlare :D
IWC är fint, får man fråga vilken modell det blir?
Borde vara fina pengar att spara på att handla i USA i dag. Man kanske skulle se sig om efter något annat.
Vill allra helst ha mig en Omega seamaster Professional 600 (samma klocka figurerar i "Det stora blå") men det är omöjligt att hitta någon för vettiga pengar.

Tänkte mig en aquatimer kronograf. Går att få för runda slängar 30K med stållänk och gummiarmband (för bastubad då ;D) jämfört mot runt 50K hemma. Men en klassisk Omega är ju aldrig fel.
 
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka.//Utbruten ur idag dricker

Krug: jag garvade högt åt ditt namnbyte på tråden. Ledsen, killar... as you were... ;)
 

lepatrik

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka.//Utbruten ur idag dricker vi

Den man som inte använder manschettknappar och klocka för att smycka sig kan knappast kalla sig man. Men det är klart, till aftonklädsel passar fickuret bättre.

På armen sportar den medvetna mannen
A.Langhe & Söhne
Ulysse Nardin
Jaeger-LeCoultre Reverso
Patek Philippe

Det här snacket med att välja vin istället för armbandsur fungerar liksom inte, man måste ha båda.
 

v_skogh

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka.//Utbruten ur idag dricker vi

IWCn du tänk köpa, handlar du på plats eller hur gör du?
Någon bra länk till din amerikanska klockaffär?
 
Trådskapare
Keen

Keen

slan
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka.//Utbruten ur idag dricker vi

haha, fint namnbyte ;D


Precis, en dyr hobby räcker knappast :p

Handla på plats eller så får en kompis som jobbar i NY köpa med sig när han åker hem.
 

anders

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

lepatrik skrev:
Den man som inte använder manschettknappar och klocka för att smycka sig kan knappast kalla sig man.
...
Det här snacket med att välja vin istället för armbandsur fungerar liksom inte, man måste ha båda.
Du menar att när man sprängt gränsen för kreditkortet så kan man lämna klockan i baren som pant och fortsätta partaja? Det var ju en aspekt jag inte tänkte på... Finns kanske en användning för dyra armbandsur i alla fall... :D

Hur som haver så är jag inte någon fantast av manschettknappar heller eftersom det innebär kostym och långärmad skjorta vilket i sin tur innebär för varmt klädd. Däremot så är jag en fantast av bra skor.
Om jag inte missuppfattat det hela så häckar du i Schweiz en del. Då har du inte så långt över till München och Ed Meier. Har du varit där?
Börjar för egen del bli dags att införskaffa en ersättare till ett par Church´s så jag får nog ta och ramla dit inom kort. Det bär mig dock emot. Skor är enligt min mening det enda som är bättre begagnade än nya. Jag tänker då på skönt ingångna pjux kontra ett par nya som ska gås in.
 

lepatrik

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Lite stressad inför påsk så kort svar:
Skor - Edward Green. Världens bästa skomakare, och så enormt prisvärd.
 

anders

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

lepatrik skrev:
Lite stressad inför påsk så kort svar:
Skor - Edward Green. Världens bästa skomakare, och så enormt prisvärd.
Det är nu förvisso ett år sedan jag senast var hos Ed Maier men jag har bestämt för mig att de för Edward Green också. Samt Church´s, Crockett & Jones och några andra märken förutom sina egna skor. Lurar på om de inte för Alden också...

Själv har jag den oortodoxa smaken att jag vill ha gummisulor på skorna vilket ofta effektivt begränsar utbudet. Jag får helt enkelt ta det märke som finns... :(

Nu kollade jag på John Lobbs hemsida (http://www.johnlobbltd.co.uk/) och noterade att de kommer till München i början av april. Jag tror förbaske mig jag ska kolla vad det kostar med ett par sådana skor. Det blir nog till att avstå några värstingmiddagar för att ha råd med ett par... (Jag kan för alla läsare avslöja att de planerar att bege sig till Schweiz i höst och inte alls till Sverige. Man kan nog dra vissa slutsatser kring var pengarna finns utifrån det...)
 
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Det spelar egentligen ingen roll vilken klocka man har på armen, det är tekniken som är viktigt.
Man kan stila med IWC, Rolex, Patek Philippe etc.. så länge du inte har en riktig tourbillon på armen har du ingen riktig klocka.
Jaeger gör en sjukt snygg tourbillon som framkallar extrema habegär hos mig, men då behöver jag sälja samtliga champagner jag sparat på mig plus en 300% löneförhöjning för att ha råd.
 

v_skogh

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Vino Tinto skrev:
Det spelar egentligen ingen roll vilken klocka man har på armen, det är tekniken som är viktigt.
Man kan stila med IWC, Rolex, Patek Philippe etc.. så länge du inte har en riktig tourbillon på armen har du ingen riktig klocka.
Jaeger gör en sjukt snygg tourbillon som framkallar extrema habegär hos mig, men då behöver jag sälja samtliga champagner jag sparat på mig plus en 300% löneförhöjning för att ha råd.

Med andra ord, antingen ingen klocka eller en klocka med gyro tourbillon?
 

Andreas L

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Vem skulle ni tro har den bräkigaste/dyraste klockan bland våra Svenska vinkännare/skribenter/nördar?

AL
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Andreas L skrev:
Vem skulle ni tro har den bräkigaste/dyraste klockan bland våra Svenska vinkännare/skribenter/nördar?

AL

Lägger min röst på Carl-Jan. Av klädstil och så verkar han mest fåfäng, men eftersom det skulle vara för enkelt är väl svaret nåt annat.
 

v_skogh

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Mysonoxen skrev:
Lägger min röst på Carl-Jan. Av klädstil och så verkar han mest fåfäng, men eftersom det skulle vara för enkelt är väl svaret nåt annat.

Du menar denna karln? :D
KALENDER4_380.jpg
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

v_skogh skrev:
Du menar denna karln? :D
KALENDER4_380.jpg

ROFL!!!!!

Var kommer det där fotot från?

Nåja kan man ha guldfillingar kan man väl ha en Rolexrova på armen också. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Keen & v_skog, min klocka är större än din klocka./[Stora klocktråden]

Är inte det där från den där kalendern mot övergångs och prostatabesvär?
 
Toppen