Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Elvis

Medlem
Ett sådant här erbjudande har jag inte sett förut:
http://www.bordeauxindex.com/offer.php?id=672


Man kan köpa lådor med odegorgerade lådor Clos des Goisses 2000 som sedan ligger kvar hos Philipponnat hur länge man vill utan kostnad. Sedan väljer man själv när man tycker att det är lagom att degorgera och hämta ut dem.


(Enda begränsningen är att man måste degorgera en hel 12-låda samtidigt och "bara" kan välja mellan mars och oktober för degorgeringen.)


Kul idé, tycker jag!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Har heller inte sett något liknande. På de "normala" CdG 2000 jag har står det förresten att de är degorgerade i oktober 2009, så de där flaskorna som finns kvar i Mareuil ligger redan fyra år längre på jästfällningen.
 
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Elvis skrev:
Ett sådant här erbjudande har jag inte sett förut:
http://www.bordeauxindex.com/offer.php?id=672


Man kan köpa lådor med odegorgerade lådor Clos des Goisses 2000 som sedan ligger kvar hos Philipponnat hur länge man vill utan kostnad. Sedan väljer man själv när man tycker att det är lagom att degorgera och hämta ut dem.


(Enda begränsningen är att man måste degorgera en hel 12-låda samtidigt och "bara" kan välja mellan mars och oktober för degorgeringen.)


Kul idé, tycker jag!

Ännu bättre om man får vara med :)

Men håller med , riktigt kul idé. Köpte du?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Elvis skrev:
Ett sådant här erbjudande har jag inte sett förut:
http://www.bordeauxindex.com/offer.php?id=672


Man kan köpa lådor med odegorgerade lådor Clos des Goisses 2000 som sedan ligger kvar hos Philipponnat hur länge man vill utan kostnad. Sedan väljer man själv när man tycker att det är lagom att degorgera och hämta ut dem.


(Enda begränsningen är att man måste degorgera en hel 12-låda samtidigt och "bara" kan välja mellan mars och oktober för degorgeringen.)


Kul idé, tycker jag!


Är det £925 för en låda med 12?
 

Per Stade

Lege artis
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Anders Landström skrev:
Skatt tillkommer, Det blir när dutar den ut ur bond

Jo det vet jag. Det blir väl en cirka 20% mellan tumme och pekfinger?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Per Stade skrev:
Jo det vet jag. Det blir väl en cirka 20% mellan tumme och pekfinger?


Ja, så det är inte särskilt dyrt heller!
 

Segol

Medlem
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

vintomas skrev:
Har heller inte sett något liknande. På de "normala" CdG 2000 jag har står det förresten att de är degorgerade i oktober 2009, så de där flaskorna som finns kvar i Mareuil ligger redan fyra år längre på jästfällningen.
Drygt fem år längre än mina, de är degorgerade i augusti 2008
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Anders Landström skrev:
Var tvungen att köpa en låda. Planerat att degga 2021.


Hade först inte tänkt köpa men en god vän i London ville att jag skulle vara med på en låda och jag är inte den som säger nej till sånt. Vi planerar också att degga i början av 20-talet.
 
SV: Köp Clos des Goisses 2000 och välj degorgeringsdatum själv

Jag såg det också häromveckan. Väldigt rolig idé, men personligen känner jag inte att jag har den expertis på Clos des Goisses för att kunna avgöra (ens på ett ungefär) när det skulle kunna vara optimalt för min smak att degorgera vinet. Men jag ger tummen upp för idén.


Som jag har upplevt det (jag tror t.o.m. min kontakt som säljer vin till mig sagt det rakt ut) så verkar Bordeaux Index ha bra kontakt med en del producenter. Troligtvis är det därför de kan förhandla fram en sådan här deal, tänker jag.
 
Toppen