Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa Juhlin Champagneglas i Stockholm?

JakobS

Medlem
Tänkte höra om det är någon som vet var man kan köpa Richard Juhlins Champagneglas i Stockholm, de som kommer ifrån Reijmyre.
Jag vet att de finns på Vin & Antiique, men tänkt höra om de också finns någon annanstans?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Haft några sånna men dom är så tunna så alla gått sönder, enfast jag diskat nykter för hand. Rekommenderar Lehmanns grand champagne glas istället som säljs i sverige via Franskavinlistan.
 

Per Stade

Lege artis
Tänkte höra om det är någon som vet var man kan köpa Richard Juhlins Champagneglas i Stockholm, de som kommer ifrån Reijmyre.
Jag vet att de finns på Vin & Antiique, men tänkt höra om de också finns någon annanstans?


image.jpg


Tappar foten bara man tittar på dem. Övergången mellan foten och stammen har för skarp vinkel vilket uppenbarligen ger en brottanvisning där. Alls våra glas gick sönder på exakt samma sätt. Av ett dussin har jag bara två kvar och det beror på att vi inte använder dem längre.
Har sedan ett antal år Riedels sommeliers vintage champagne och vad jag kan erinra mig så har bara ett gått sönder när en lätt berusad gäst var lite vårdslös. Har köpt ett par dussin på eBay i Tyskland för en tredje- eller fjärdedel av vad de kostar i Sverige.
För övrigt så tycker jag att Riedels champagneglas är mer proportionerliga. Juhlin har kopierat kupan men gjort foten kortare vilket gör att de inte ser lika eleganta ut.
 
Last edited:

sunqan

Vinös
Kan väl säga såhär - det finns ett hotell där och det ligger på vägen hem till spånga från örebro (svärmor var sjuk i ms och bodde på skebäcksgården i 8- 10 år, men sen att par år huserar hon i en vertikal tvåa i gläntan på karlslund :-/)
 
Trådskapare
JakobS

JakobS

Medlem
Annars jan man åka till rejmyre :)

Ironiskt nog så vart det precis det som hände!

Droppade inköpet i Stockholm efter att jag hört kritiken i tråden, sedan fick jag dock reda på vart Rejmyre låg, och det passade in väldigt bra när mina föräldrar skjutsade hem oss till Malmö (varit hemma i Dalarna under sommaruppehållet).

Hörde mig för om de hade glasen och visst hade dem det, det var till och med rea den veckan. Lyckades ordna så att jag skulle få rabatten trots att jag kom veckan efter, så jag fick köpa 6st glas för 99:- styck. Det får ses som en bra deal, även om jag råkar krossa någon fot. Otroligt trevlig personal var det också!

Dock hade de endast 2a sortering, och de flesta glas hade någon liten bubbla, jag lyckades dock leta fram 6 stycken som var till synes felfria.

Så jag är rejält nöjd nu, även om de går sönder så var de inte så dyra, och jag tycker det känns som rejäla glas. Ska ta det lugnt med foten. Fick även inviga dem igår (dock endast med Andre Clouet, men ändå).
 

Per Stade

Lege artis
För det priset borde du ha köpt ett dussin - om du har otur så har du väl sex kvar om ett år och om du har tur så kan du fira med dina vänner på nyårsafton.
 
Toppen