Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa, lagra och sälja om 40 år

magnum

Epernay, Frankrike
Minns iaf att i samma veva som 1cru 81 släpptes fanns Latour-78 för 1100 och ett par år senare fanns Petrus-85 för 2200.
1cru 82 mellan 1000-1300
Vilka 1cru från 1982 har sålts på SB? Både 1982 och 1990 dök väl aldrig upp!
 

MagnusH70

Medlem
Tror att alla -82or såldes, men de gick ganska snabbt, det var precis innan jag började samla. -90 var det endast enstaka, liksom -89.
Dessa användes för att locka köpare av billigare härtappade Bdx till köpare i UK bl a.
 
M

Mouton

Mouton både på halv och hel Magnum, Margaux, Haut-Brion, Cheval-Blanc. Mouton på Magnum slut direkt
 

magnum

Epernay, Frankrike
Tror att alla -82or såldes, men de gick ganska snabbt, det var precis innan jag började samla. -90 var det endast enstaka, liksom -89.
Dessa användes för att locka köpare av billigare härtappade Bdx till köpare i UK bl a.
Måste sovit när dom släppte 1982;)! Av 1989 släpptes vad jag kommer ihåg, Latour, Lafite, H-B, LMHB, Cheval Blanc, Petrus och Margaux av 1990 har jag endast sett Petrus.
 
M

Mouton

Vill minnas att Lafite och Latour-82 inte fanns att köpa, men kan ha fel
 
M

Mouton

Skit mycket svar just nu.. Men H C haut- Brion, senaste drucken 2011, då var den som en blandning av en orkan och en elak port.
 
M

Mouton

Men sist förra året, som en käftsmäll, man verkligen tvekar om detta är äkta vara.. Man har ju hört om Borgogne, Bordeaux spetsad
 

Mmm

Medlem
En vinkväll med min nu ganska gamla fader passerar aldrig utan att berätta om de DRC 1990 som han köpte på bolaget. Priset han nämner för La Tache varierar från gång till gång med det var nog runt tusenlappen. Uthämtat inför en dånande publik på systemet i Simrishamn.

Men nu är det billigare med en resa till Thailand med familjen än en flaska vin
 

sunqan

Vinös
En vinkväll med min nu ganska gamla fader passerar aldrig utan att berätta om de DRC 1990 som han köpte på bolaget. Priset han nämner för La Tache varierar från gång till gång med det var nog runt tusenlappen. Uthämtat inför en dånande publik på systemet i Simrishamn.

Men nu är det billigare med en resa till Thailand med familjen än en flaska vin
Enligt @vintomas blogg https://www.google.se/amp/s/vintomas.wordpress.com/2011/08/26/domaine-de-la-romanee-conti-1990/amp/ kostade la tache lite mer än så på SB - 1850 pix 1994 :)
 
Toppen