Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köttgegga.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Kanske inte det mest aptitliga av namn, det medges, men det är adekvat. Igår körde jag 1,5 kilo oxkind med fyra gula lökar, fem klyftor vitlök och ett glas vin i tryckkokaren i cirka två timmar. Resultatet var sagda köttgegga. Trådigt, smakrikt och briljant att ha i kylen. Det perfekta basen för massor med olika grejer.

Idag stekte jag upp lite lök och vitlök, hackade i en chili, på med köttgeggan, en skvätt vatten, lite sherryvinäger och lite socker, salt och peppar. Sen pasta till Tog cirka 10 minuter och satt som en smäck till ett glas Dolcetto d'Alba.
 
Kanske inte det första jag tänker på att äta när det är sommarväder ute, men, det är ju skönt att vi gillar olika ibland ..vi människor :D
Själv körde jag en grillad bit tonfisk (ordentligt rå inuti), med grillad lök, grillad potatis.. Och lime Aioli. Italienskt vitt Soave till det. Väntar med oxkinden till i höst tillsammans med en Chateau Pegau.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Kanske inte det första jag tänker på att äta när det är sommarväder ute, men, det är ju skönt att vi gillar olika ibland ..vi människor :D
Själv körde jag en grillad bit tonfisk (ordentligt rå inuti), med grillad lök, grillad potatis.. Och lime Aioli. Italienskt vitt Soave till det. Väntar med oxkinden till i höst tillsammans med en Chateau Pegau.
Jag är inte årstidsfanatiker, jag är vad-som-finns-hemma-fanatiker. Det var det som fanns i frysen och skåpen så det fick det bli. Kan dock rekommendera att ha i lite citronzest i köttgeggan. Väldigt somrigt.
 
Toppen