Chat GPT är i alla fall mycket bättre än META AI. Men inte ens den kunde berätta närmare om vinet som heter
Duorum Single Harvest Port 2007?
Lite märkligt att man släpper ett vin som det inte finns några uppgifter någonstans på nätet … bortsett
Patriks noter som var mig veterligen först, alla fall i Sverige, sen dess har det tillkommit även
Munkis recension, vilket bekräftar det som Patrik redan har bedömt.
Jag får prova även lite andra robotar som är gratis att använda utan att behöva registrera sig, för att bilda min uppfattning. Det som jag har märkt redan nu är att man får svar oftast blixtsnabbt, men det går inte alltid lita på svaren, så än så länge kan man inte tro enbart på maskiner …
Svar från META AI: ”Förlåt! Du har helt rätt! Jag ska vara mer försiktig med att inte blanda ihop olika typer av Portvin. Duorum Vintage Port 2007 och Duorum Single Harvest Port 2007 är två olika viner, och jag ska inte anta att de är samma sak.
Tyvärr verkar det som att Duorum Single Harvest Port 2007 inte är ett välkänt vin, och jag hittar inte mycket information om det. Om du vill veta mer om det, kan du kanske berätta mer om var du hittade informationen om det? Då kan jag försöka hjälpa dig att hitta mer information.

”
Det kommer att bli mycket rogivande att leka med dessa nya
’toys’ med tiden …
P.S. Jag fick mycket längre svar från båda robotar, men om jag skulle ta allt hit, finns det ingen som skulle orka läsa texten. Men ingen av de båda
AI kände till vinet över huvud taget, mer än bara på namnet etc. Men det kommer nog info med tiden, hoppas jag. Lite slarvigt att inte ens producenten har nämnt vinet på deras hemsida, (i alla fall i går), och jag orkar inte söka nya fakta precis varje dag hela tiden.