Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Konsten att ljuga?

Peder

Medlem
Jag sprang på den här annonsen på Facebook idag:

Supremewine.jpg


Det jag reagerar på att det står "BÄST I TEST" SvD.

Vinet: http://www.systembolaget.se/2139

Verkar ha blivit sågat av "Allt om mat" och fick ett "-" av Bengt Göran Krondill september 2012.

Jag har försökt hitta i SvD om Möllstad har skrivit något om vinet eller gett det den fina stämpeln "Bäst i Test" utan resultat?

Är det här ett reklamtrick i att konsten att ljuga eller är det ett vin som har fått "Bäst i Test" i SvD? Någon som vet?

/Peder
 
SV: Konsten att ljuga?

Peder skrev:
Jag sprang på den här annonsen på Facebook idag:

Supremewine.jpg


Det jag reagerar på att det står "BÄST I TEST" SvD.

Vinet: http://www.systembolaget.se/2139

Verkar ha blivit sågat av "Allt om mat" och fick ett "-" av Bengt Göran Krondill september 2012.

Jag har försökt hitta i SvD om Möllstad har skrivit något om vinet eller gett det den fina stämpeln "Bäst i Test" utan resultat?

Är det här ett reklamtrick i att konsten att ljuga eller är det ett vin som har fått "Bäst i Test" i SvD? Någon som vet?

/Peder

Det är absolut bäst i test. Vad som inte står skrivet är i vilket sammanhang det testats
 

Guayabera

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

Anders Landström skrev:
Hur hänger logik ihop med målgruppen för dessa viner?

:D

Den sträcker väl sig till kändis + vin + taco + fredag = ett par timmars flykt från ångest över mediokert äktenskap och tokhögt bostadslån
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

+1 ;D
Den sträcker väl sig till kändis + vin + taco + fredag = ett par timmars flykt från ångest över mediokert äktenskap och tokhögt bostadslån
 

Erica L

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

Hm, kan man ens använda samma tärningssystem för dessa viner som för andra? Borde de inte få ett eget där full pott motsvarar ca 2 för vanliga viner?
 

Jos

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

Anders Landström skrev:
Märk också att det är en skådespelande kock, inte en kockande skådespelare som går vin(n)ande ur den spännande bataljen
Ja för inte är det buteljen i alla fall.
 
SV: Konsten att ljuga?

Erica L skrev:
Hm, kan man ens använda samma tärningssystem för dessa viner som för andra? Borde de inte få ett eget där full pott motsvarar ca 2 för vanliga viner?

Tvärt om Erica. Viner är ju upplevelse. Att dricka vin som är välsignat av Herr Morberg är ju nästan som att direkt från hans ymnighetshorn. Det om något går ju hem i stugan och är ju en garant för en lyckad fredagskväll. Bara att komplettera med ett recept från någon receptbok och Lets Dance på TV så är man hemma. Så kändisviner är helt enkelt bättre.
 

Jos

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

Nån som sa att Robert Gustafssons Bordeaux var helt ok dock, någon som prövat? Ett bra kändisvin...?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Konsten att ljuga?

Hm, kan man ens använda samma tärningssystem för dessa viner som för andra?

-Tärningen är onekligen kastad när det gäller usel vinjournalistik... Men och andra sidan är väl kändis+vin-vinkeln oemotståndlig för en nöjesjournalist?
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

-Tärningen är onekligen kastad när det gäller usel vinjournalistik... Men och andra sidan är väl kändis+vin-vinkeln oemotståndlig för en nöjesjournalist?

Har man inte fått nog av hur bra vinerna är så skall man besöka:

http://www.morberg.com/category/vinerna

En av dom bästa röda bag in box jag prövat någonsin, svårt att inte tycka om: Josephine (vin-tratten) Edelskog

5/5 möjliga "King Magazine" Per Nilsson

Bäst i test, Rose Syrah - Sundsvalls tidnings festivalbilaga 2012
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: Konsten att ljuga?

Att Josephine Edelskog tycker att Morbergs röda box är det bästa hon provat går nog att förklara av att man har fingrarna i samma syltburk.

Josephine om boxen: En av dom bästa röda bag in box jag prövat någonsin, svårt att inte tycka om

Kronstam om samma box: Allra värst är 2012 Morberg Collection Pers Lilla Röda Tempranillo (nr 2743, 239 kr/tre liter). Den första boxen var gravt defekt med vinägerstick och kolsyresprits som i den påföljande boxen gått så långt att påsen var sprickfärdig och inte gick att öppna utan risk. Alla som känner tvekan inför kändisviner får här vinäger på sin kvarn.

Allt om mat om boxen: En stjärna (Enkelt, ointressant i gles, bärig stil. )

Thomaz Grehln GP om boxen: Mullig, rätt vänlig och numera befriad från efterjäsning. Vi höjer betyget från totalt mörker till en fyr. Informationen "Okänd producent" är dock inget positivt tecken. Av priset på 239 är sisådär en femtilapp för att få ett vin med Morbergs nuna på kartongen.






vinliv.jpg
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: Konsten att ljuga?

Josephine om boxen: En av dom bästa röda bag in box jag prövat någonsin, svårt att inte tycka om

Josfine har nog bara otur och tryckfelsnisse har varit framme, det som egentligen skulle ha stått var ju:

"-En av dom bästa bag in box att blanda sangria på jag prövat någonsin, med några apelsiner och en kanelstång är det svår att inte tycka om"
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Konsten att ljuga?

Peder skrev:
Att Josephine Edelskog tycker att Morbergs röda box är det bästa hon provat går nog att förklara av att man har fingrarna i samma syltburk.

...

vinliv.jpg

Det imponerar ju alltid när folk visar upp integritet. :)
 
Toppen