Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kravmärkt vinimportör

Hej vinvänner
Skulle behöva eran hjälp.
Jag sk gifta mig i sommar och håller på att titta runt på olika vinaltenativ är dock låst till ekomärkta altenativt biomärkta viner pga av stället vi har valt
Fick idag dock reda på att de även kräver att leveratören är kravmärkt så frågan blir alltså vilka vinimportörer är kravmärkta?
De jag vet om är we and wine,rosforth rosforth och wine trade.
 
Trådskapare
G

Gladekocken

Medlem
Restaurangen kör idag we and wine o rosforth men tyckte inte att de hade några jätte spännande viner i rätt prisklass.
Var inne på Krav en snabbis igår o som sagt inte helt lätt o hitta där. Ända jag kunde lägga till var importören giertz.
Ska försöka kolla igenom krav ordentligt idag.
 

LarsW

Medlem
Du får bila ned en sväng till kontinenten och besöka kravcertade odlare. ;)
Finns ju hyfsat gott om dem.
 
Trådskapare
G

Gladekocken

Medlem
Hjälper tyvärr inte,eftersom restaurangen har högsta klassificering av krav gör det att även deras leverantörer måste vara kravgodkända altenativet är att en ekoodlare användar en kravmärkt speditionsfirma.
Krångligt värre tyvärr
 

LarsW

Medlem
Hjälper tyvärr inte,eftersom restaurangen har högsta klassificering av krav gör det att även deras leverantörer måste vara kravgodkända altenativet är att en ekoodlare användar en kravmärkt speditionsfirma.
Krångligt värre tyvärr
Vid det här laget hade jag bytt restaurang...:vägg:
Alltså, jag är för eko i allmänhet och gillar krav speciellt när det gäller djurhållning men det där verkar bli lite mycket hussle...;)

Alternativt så får du väl cykla en sväng (många svängar) ;) ner till kontinenten till div krävande vinodlare. Mer Eko kan det väl inte bli!
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vid det här laget hade jag bytt restaurang...:vägg:
Jag tänkte precis samma sak. KRAV och andra "ideologiska" märkningar är väl något man tillämpar för att locka kunder med dåligt samvete, och eventuellt för att kunna pungslå dess kunder på mer pengar, och inte för att krångla till det, ta bort valmöjligheter och skrämma bort kunderna? Det låter minst sagt lite sekteristiskt att insistera på detta, med tanke på det krångel det verkar orsaka dig.
 
Trådskapare
G

Gladekocken

Medlem
Jag håller fullkommligt med er,känner att både rstaurangen men framför allt KRAV som organisation blir lite väl mycket ibland.
Inga problem att tycka om idén med ekologiskt och allt men ibland går det för långt.

Lars rädd för att jag måste kravcertifiera cykeln första men sen är det nog bara trampa ;)

Börjar alla fall få lite viner att titta närmare på forsättning följer.
 

LarsW

Medlem
Lars rädd för att jag måste kravcertifiera cykeln första men sen är det nog bara trampa ;)
:D:D:D
Och jag som just av ren nyfikenhet försökte googla fram vad en kravmärkt speditionsfirma innebär.
Nu ska jag behöva ta reda på vad en kravcertifierad cykel är också! :neej:

Edit: Ah just det ja... glömde nästan... GRATULERAR till kommande giftermål!:cigarr:
 
Trådskapare
G

Gladekocken

Medlem
Providential Wines & Spirits AB
The Wine Team Global AB
We and wine
Giertz
The Wine and Spirits Collective
Wine trade
Är de bolag som jag hittat på Kravs hemsida
 

macke2000

Medlem
Hej alla!

Återupptar denna tråd då jag själv fått dille på ekologiska produkter i allmänhet och viner i synnerhet.
Tänkte om det sen senast ni skrev här har kommit några nya tips på eko-importörer eller liknande som man bara måste prova?
 
Toppen