Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krog i Jönköping?

Bubblaren

Medlem
Det är väl en utopi att få tips om besöksvärd krog i Jönköping. Men jag chansar någon har tips om centralt belägen krog i detta mecca.
 
SV: Krog i Jönköping?

Bubblaren skrev:
Det är väl en utopi att få tips om besöksvärd krog i Jönköping. Men jag chansar någon har tips om centralt belägen krog i detta mecca.
Om du vill bli frälst så finns det nog en hel del möjligheter i Jönköping.

Det enda stället jag vet är Den Småländska Kolonin.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Har du varit på Småländska kolonin? Recension?

Jag hittade http://www.restauranghemma.se som har fin vinlista men inte så inspirerande meny, en extremt kort meny dessutom. Är dock mer intresserad av maten när jag skall ut ensam och käka. Fördelen med deras vinlista är att det mesta går att få på glas.
 
SV: Krog i Jönköping?

Bubblaren skrev:
Har du varit på Småländska kolonin? Recension?

Jag hittade http://www.restauranghemma.se som har fin vinlista men inte så inspirerande meny, en extremt kort meny dessutom. Är dock mer intresserad av maten när jag skall ut ensam och käka. Fördelen med deras vinlista är att det mesta går att få på glas.
Har inte ätit där. En av mina vänner bor i Jönköping och enligt honom är det i princip den enda resturangen med någon klass på.

För mig är Jönköping det första stället man måste släppa på gasen efter man passerat Södertälje. Efter A6 kan man kliva på gasen igen.
 

Jos

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Har varit på Småländska Kolonin två ggr och går gärna dit igen. Matmässigt riktigt bra samt vänlig/trevlig service med gemytlig atmosfär. Har för mig att vi drack något helt ok prissatt från Gaja sist.

Annars har jag ingen större koll förutom att du ska akta dig för O´Learys inne i stan om det nu inte är så att du faktiskt vill ha dina kycklingfajitas med ris och kyckling dränkt i sweet and sour..
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Det tråkiga på Sm. Kolonin är att de inte tycks ha sina viner på glas, kass tycker jag.
 

Jos

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Bubblaren skrev:
Det tråkiga på Sm. Kolonin är att de inte tycks ha sina viner på glas, kass tycker jag.
Nu vet jag inte om du menar att de ska ha de flesta vinerna på glas men visst har dom både rött och vitt på glas och mer än ett av varje.

Oinspirerande vinlista dock.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krog i Jönköping?

Intressant att de väljer att servera Hjälmargös när Jerusalem nu faktiskt ligger där de ligger. Väldigt mycket särskrivningar också, är det månne CH som har korrat?
 

Jos

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Jimmy Forsman skrev:
Intressant att de väljer att servera Hjälmargös när Jerusalem nu faktiskt ligger där de ligger. Väldigt mycket särskrivningar också, är det månne CH som har korrat?

Åt faktiskt Vätternröding där så de kan när de vill...
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Bubblaren skrev:
Jag hittade http://www.restauranghemma.se som har fin vinlista men inte så inspirerande meny, en extremt kort meny dessutom. Är dock mer intresserad av maten när jag skall ut ensam och käka. Fördelen med deras vinlista är att det mesta går att få på glas.

Har ni kollat in meny och vinlista på Hemma? Vad tycker ni, låter det inte nice, vinkortet alltså
 

Jos

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Bubblaren skrev:
Har ni kollat in meny och vinlista på Hemma? Vad tycker ni, låter det inte nice, vinkortet alltså

När man inte bryr sig om att lägga ut vare sig årgång eller producent på flertalet viner så brukar jag sluta läsa... ;)
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Krog i Jönköping?

Jos skrev:
När man inte bryr sig om att lägga ut vare sig årgång eller producent på flertalet viner så brukar jag sluta läsa... ;)

Hmm.... du är så känslig :D
 
Toppen