Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 1995

Öhman

Medlem
Krug 1995
Stor, utvecklad doft av rostad hasselnöt, nougat, vita russin och citrus.
Fyllig, mycket frukt, balanserad och välstrukturerad. Mycket hög, elegant fin syra. Tydliga mineraler som nästan gav intryck av sälta.
Kraftfull men mycket elegant. Låååång smak.
Tålde att komma tillbaka till hela kvällen efter mat och diverse viner.
 
SV: Krug 1995

Har druckit Krug 1995 vi tre tillfällen. Första gången var i april 2007 och senaste i april 2008. Den är, förstås, mycket bra, komplex och frisk med ett brett aromatiskt spektrum och som du skriver, mycket lång smak. Hög klass och definitivt en av de bästa 95:eek:rna där ute.
 
SV: Krug 1995

Kom igen, gott folk!

Nog har några fler än jag och Gustibus druckit den här skumpan på det här forumet. Jag skulle definitivt vilja höra er åsikt om vinet.
 

CH

Medlem
SV: Krug 1995

Jag har tyvärr bara smakat den när vi hade Krug sittningen och den kom tyvärr i skymundan av alla.

Skulle bra gärna vilja testa den igen.
 

v_skogh

Medlem
SV: Krug 1995

Krismans ord efter vertikalprovningen i höstas:
Gyllene halmgul. Begynnande mognad med doft av gula äpplen, grapefrukt.
Skarp syra gula äpplen och grape återkommer i smaken."
Jag gav den vid tillfället 94 av 100 poäng.
 

Elvis

Medlem
SV: Krug 1995

Ställd mot Krug 1996 och Krug 1998 tyckte jag att Krug 1995 kändes lite svag både i doft och smak. Mycket citrusfrukter och typisk "Krugsmak" - eftersmaken var lång.
 
Toppen