Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 96 nu på fre

Lambo

Medlem
Nån som vet om det kommer att finnas flaskor tillgängliga i depån eller e det bara i vinkällarbutikerna?

Bor i Bredsand utan Enköping och orkar inte åka till Regeringsgatan för att köa...

Vore ju toppen om det gick att åka in till bolaget här i stan och beställa vid öppningen.
 

CH

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

De lanseras endast i vinkällarbutikerna men det finns att beställa från depån till valfritt bolag, du kan dock inte beställa något per telefon utan måste dra ditt arsel dit.
 

Pomerol

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

CH skrev:
De lanseras endast i vinkällarbutikerna men det finns att beställa från depån till valfritt bolag, du kan dock inte beställa något per telefon utan måste dra ditt arsel dit.

Jag är glad att jag måste dra med mig mitt arsle. Att Systembolaget införde den regeln berodde på att ett fåtal personer allt för ofta lyckades lägga beslag på stora delar av de exklusiva släppen genom att ringa runt till många Systembolag och beställa en flaska. Med den här regeln får jag oftare tag på spännande nyheter. Frågan har ställts förr: Ska ett fåtal ha många flaskor eller många åtminstonde en flaska?
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug 96 nu på fre

Jag tycker nuvarande system fungerar ok.

Största problemet brukar vara den enskilde anställde who doesn't give a damn, eller utbrister "hur var det nu man gjorde för att beställa?"

Jag har, förutom att köa, beställt Krug 1996 på två olika SB, ingen har ännu hört av sig så jag gissar att det inte gick vägen.
Å andra sidan är det inte första gången de "glömmer" att SMS:a.
 

CH

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

Det stora felet med nuvarande beställningssystemet är att man inte blir underrättad om de annullerar din order, annars funkar det väll ok.
Kan hålla med dig om att det ofta missar att skicka ut sms när sakerna har kommit.
 
SV: Krug 96 nu på fre

Elvis skrev:
TIPS:

Enligt SS har det dykt upp en flaska Krug 1996 i butiken i Nacka!
Felsaldo/beställd flaska.

Jag var garanterat en av dom första att boka Krug 96 i Sverige eftersom jag hängde på låset och mer eller mindre sprang fram till bokningsdatorn/tanten. Idag fick jag meddelande om att flaskorna hade kommit. Går dit, men inga flaskor. Verkar som min order ignorerades och jag blev utan. Enligt killen jag pratade med hade dom ingen koll på vilka som var först med att boka (varför då ha ett bokningssystem?) och kunde alltså inte säga om jag borde fått några flaskor. Heja CCCP-Systemet :(
 

CH

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

Det var ingen större åtgång på Krug -98 direkt. Finns ju ganska många i lager fortfarande.
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug 96 nu på fre

Skumpatorsk skrev:
Jag var garanterat en av dom första att boka Krug 96 i Sverige eftersom jag hängde på låset och mer eller mindre sprang fram till bokningsdatorn/tanten. Idag fick jag meddelande om att flaskorna hade kommit. Går dit, men inga flaskor. Verkar som min order ignorerades och jag blev utan. Enligt killen jag pratade med hade dom ingen koll på vilka som var först med att boka (varför då ha ett bokningssystem?) och kunde alltså inte säga om jag borde fått några flaskor. Heja CCCP-Systemet :(

Jag beklagar, samtidigt som jag själv är oerhört nöjd med mitt sista-sekunden beslut (mitt undermedvetna hade dock veta om det i flera dagar) att köa för min ranson.

Är det inte läge att låta en journalist skriva en artikel om detta, utfall och verkan, och intervjua/ställa mot väggen någon på SB.

En bekant jobbar på SB. Hon berättade att de kontinuerligt gör NKI Nöjd-Kund-Index och de rankas ganska högt vilket gör många stolta.
Hennes kommentar var att det är lätt att vara bäst när man har monopol gillades inte internt.

Själv har jag varit ganska nöjd med bokningssystemet, men på senare tid har jag insett att det alltid är något, minst en sak i processen, som går fel.
Går beställningen bra blir det knas när man ska betala i kassan och så blir det kö bort till horisonten och man känner sig som idioten osv.
 

CH

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

SUPRA skrev:
Går beställningen bra blir det knas när man ska betala i kassan och så blir det kö bort till horisonten och man känner sig som idioten osv.

Det kanske är jag som är ett svin men om det blir kö till horisonten blir jag inte direkt stressade utan tvärt om, jag blir dryg och njuter som tusan. Står man med den billigaste starkölen eller bib så förtjänar man att stå i kö.
 

anders

Medlem

CH

Medlem
SV: Krug 96 nu på fre

anders skrev:
Jajemensan! Lite elittänk så här på morgonkvisten är alltid trevligt.

Jag länkar till min tidigare kommentar http://www.finewines.se/forum/http://www.finewines.se/phpbb/viewtopic.php?p=9923#p9923

Jag hade den i bakhuvudet när jag skrev min egen.
Det är nästan favoriten när man hämtar ut en stor beställning och de öppnar en egen kassa bara för dig. Senast i raden var när jag en lönefredag hämtade ut de 12 Krug -96 som jag lyckades komma över i privatimporten (tror det var dagen innan vininfernot) och nästan alla kassor var öppna och det är kö genom hela butiken. De hade precis fått sitt nya datasystem så det gick tydligen bara att köra beställningar genom 1 kassa som de öppnade åt mig. Damen i som hämtade varorna åt mig var tvungen att hämta någon som kunde hjälpa henne eftersom hon inte kunde det nya systemet.
Det tog knappt 10 sekunder från det att hon öppnade kassan så hade folk börjat fylla på bakom mig i förhoppning om att de skulle blir snabbare klara.

De ansiktsuttrycken de hade när jag förklarade att kassan är stängd skulle jag vilja ha kort på. Jag har nog aldrig sett några så besvikna som dem eftersom de hade lämnat en kö och nu fick ställa sig längst bak igen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug 96 nu på fre

CH skrev:
Jag hade den i bakhuvudet när jag skrev min egen.
Det är nästan favoriten när man hämtar ut en stor beställning och de öppnar en egen kassa bara för dig. Senast i raden var när jag en lönefredag hämtade ut de 12 Krug -96 som jag lyckades komma över i privatimporten (tror det var dagen innan vininfernot) och nästan alla kassor var öppna och det är kö genom hela butiken. De hade precis fått sitt nya datasystem så det gick tydligen bara att köra beställningar genom 1 kassa som de öppnade åt mig. Damen i som hämtade varorna åt mig var tvungen att hämta någon som kunde hjälpa henne eftersom hon inte kunde det nya systemet.
Det tog knappt 10 sekunder från det att hon öppnade kassan så hade folk börjat fylla på bakom mig i förhoppning om att de skulle blir snabbare klara.

De ansiktsuttrycken de hade när jag förklarade att kassan är stängd skulle jag vilja ha kort på. Jag har nog aldrig sett några så besvikna som dem eftersom de hade lämnat en kö och nu fick ställa sig längst bak igen.

Hmm...det kan bli intressant på lördag när vi träffas.

Dina erfarenheter är som karbonkopior på mina egna. :D
 
SV: Krug 96 nu på fre

Grejen var att jag hade ringt till Systemet innan och dom hade sagt till mig att Krug-släppet skulle funka som primörsläppet av Bordeauxer. Trots det gick jag till NK-Regeringsg. vid 9-tiden eftersom jag även ville klippa in lite annat som kommit. När jag kommer dit vid 9 är det redan lång kö, bl.a. av folk som köar för öl!?!?! Eftersom Krug 96 var det viktigaste för mig, går jag till närmaste nästa system istället. Upptäcker där att det inte alls funkar som vid primörsläpp, men jag bokar snabbt ändå och det stod typ 10:03:00 på min bokning så jag borde definitivt fått, men icke.

Klantigt som fan av mig, men inte första gången systemet har fel eller gör fel, kommer efter detta aldrig mer lita på dom. Kommer köpa Krug 96 i London istället, men ändå drygt eftersom jag hade kunnat fylla väskan med annat...
 
Toppen