Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug Clos du Mesnil 1986

Krug88

Medlem
SV: Krug Clos du Mesnil 1986

CdM 86 och Dompa 93 mag var ju lysande priser!
Champagne Charlie 85 betalade jag 35e/flaskan för 3 år sedan...
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug Clos du Mesnil 1986

Onotheque 1985 verkar bra också, de brukar gå för sanslösa priser.

1985 ger RJ 94/95 dessutom. "Klart bättre än den normala 85:an."
 

anders

Medlem
SV: Krug Clos du Mesnil 1986

Drack DP 93:an i våras på vanlig flaska och den var riktigt trevlig då. Kan vara att en magnum ska ligga till sig något år till men det är ju också avhängigt hur lagringen sett ut.
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug Clos du Mesnil 1986

Det går en vända CdM 1980 ikväll på eBay, priserna ligger nu på €300.
Var snälla och bjud inte på CdM 1979, tack.

Samma exemplariska säljare som jag köpte av, väldigt korrekt.

1981 gjordes 12 793 flaskor. Vet inte hur många av de andra CdM det finns, men de är väl inte precis vanliga.

Vore kul om vi kunde få ihop en CdM-vertikal till hösten, ja menar istället för att brottas men nån Anakonda eller så. ;D


Värt att notera om CdM 1986 94/96 (2003) "...den minst häpnadsväckande årgången hittills. Jag skulle ändå inte bli förvånad om den lyser lika starkt som sina syskon om ett tiotal år från nu."
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug Clos du Mesnil 1986

anders skrev:
Uh uh uh! Jag vill! Jag vill!

Du kan ju köpa på dig de årgångar som saknas så kör vi :D

Jag tror det finns 14 st., 1979 till 1998, så det är väl bara 11 kvar?

Med tanke på när vissa av noteringarna är skriva så gissar jag att även RJ skulle kunna lockas med.
 
Toppen