Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Funderar på att köpa på mig ett antal Krug GC på 0,375. Någon som har erfarenhet av hur lång lagring den lilla flaskan kräver / klarar jämfört med 0,75?

Jag räknar med att Krug GC på 0,75 kräver 5-10 års lagring för att utvecklas till min smak, men frågan är som samma sak gäller för 0,375... Har för mig att någon helt avfärdade 0,375-flaskan i en tidigare tråd (minns ej av vilka skäl); berättigat eller ej?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Absolut inte, det var den jag hade som den ursprungliga städchampagnen. Helt lysande liten godsak, lyssna inte på de sura gamla gubbarna och köp på dig ett gäng, ibland vill man bara njuta lite. Jag tycker att de är väldans smarriga när de landar, å andra sidan fick jag tag på en liten äldre batch, de hade de gamla etiketterna. Jag kan dock inte säga hur gamla de var.
 
Trådskapare
M
SV: Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Tack för snabba och bra svar; då är det bara att dra iväg en beställning!! :)
 
SV: Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Jag har druckit Grande Cuvéen på halvflaska vid två tillfällen. Den är lite annorlunda, mognare tycker jag. Faktum är att jag fått något mer ut av den än av helflaskan, men det kan ju bero på helflaskans relativa ungdom. Men precis som Krug och Krug88 skriver så är det inget fel på den.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Som jag svarade en bekant som frågade mig om det fortfarande var ok att dricka städchampagne om man hade hemhjälp:

-"Ja, och det görs med fördel med fötterna på vardagsrumsbordet medan hon dammsuger under soffan."

EDIT: Jag ska väl också för protokollet också ange att min bekanta tyckte att det skulle vara sjukt drygt och att hon skulle vänta tills hjälpen hade gått.
 
SV: Krug GC på 0,375 - erfarenheter?

Krug skrev:
Som jag svarade en bekant som frågade mig om det fortfarande var ok att dricka städchampagne om man hade hemhjälp:

-"Ja, och det görs med fördel med fötterna på vardagsrumsbordet medan hon dammsuger under soffan."

EDIT: Jag ska väl också för protokollet också ange att min bekanta tyckte att det skulle vara sjukt drygt och att hon skulle vänta tills hjälpen hade gått.

Har alltid undrat vem de tänkte på när de skapade det hör inslaget. Nu vet jag ;D

http://www.1000apor.se/tv/da-skinkade-jag-pa-henne-utav-bara-helvete?page=1
 
Toppen