Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Jag lade nys mina vantar på en 1 Krug Privat Cuvee (tidgare Grand Cuvee) från 50-talet.

Den kanske hade gjort sig fint i provningen?


Men vafan! Var får du tag i alla dessa skumpor? ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Keen skrev:
Men vafan! Var får du tag i alla dessa skumpor? ;D

Enkelt, allt som behövs är en kofot och snabba fötter ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Jag lade nys mina vantar på en 1 Krug Privat Cuvee (tidgare Grand Cuvee) från 50-talet.

Den kanske hade gjort sig fint i provningen?
Ser ut som om du och Janne kommer bra överens... ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag är med på alla tokiga idéer.

Ska vi prova på denna nivå är det väl lika bra att göra en ordentlig provnig - som står sig i alla fall året ut! :D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krug88 skrev:
Ser ut som om du och Janne kommer bra överens... ;D

Det kan man säga, frågan är vem som länsar vem?
Efter inköpen av Salon & VVF samt vetskapen om vad som kommer nu på fredag så är det väldigt olämpligt att tala med honom.

Det kommer bli dyrt men stan vad mycket gott det kommer finnas hemma sedan.
 

Krug88

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Det kan man säga, frågan är vem som länsar vem?
Efter inköpen av Salon & VVF samt vetskapen om vad som kommer nu på fredag så är det väldigt olämpligt att tala med honom.

Det kommer bli dyrt men stan vad mycket gott det kommer finnas hemma sedan.
Jo jag vet, kul grejer men det svider till på kontot ibland...
Observera bara att det finns en viss risk med att köpa äldre viner, det är inte alltid som de fortfarande lever.
Det blir lite gambling ibland.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krug88 skrev:
Jo jag vet, kul grejer men det svider till på kontot ibland...
Observera bara att det finns en viss risk med att köpa äldre viner, det är inte alltid som de fortfarande lever.
Det blir lite gambling ibland.

Jo du har varnat för att äldre skumpor inte alltid levererar men den chansen får vi väll ta. Det lär inte hända alltför ofta att jag kan prova dessa tillsammans igen.
 

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

66:an låter ju sjukt spännande! Plocker gärna bort rosén och slantar upp 3 hundringar.

Kör bara kör!!!!
 

Krisman

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Lambo skrev:
66:an låter ju sjukt spännande! Plocker gärna bort rosén och slantar upp 3 hundringar.

Kör bara kör!!!!

Kan hålla med om att det vore kul att prova, är ju inte varje dag man får chansen.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Man kan väll säga att alla som anmält sig har uttryckt samma önskan så nu byter vi ut Rose mot Krug -66.

Sedan plockar jag som sagt med mig Krug Rose och deras Privat Cuvèe som bonusar om vi känner för att öppna ytterligare Krug när årgångsprovningen är över.

Ratiot på flaska/pers är inte lika högt som på vininfernot så det finns ju stort hopp att man ska minnas denna afton och det vore ju väldigt trevligt.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Ratiot på flaska/pers är inte lika högt som på vininfernot så det finns ju stort hopp att man ska minnas denna afton och det vore ju väldigt trevligt.

Tunnisar....
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sjödin skrev:
Tunnisar....

Osäker om fröken Sjödin får uttala sig i ämnet då du lämnade aftonen innan sista flaskan var slut.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Osäker om fröken Sjödin får uttala sig i ämnet då du lämnade aftonen innan sista flaskan var slut.

Jag och Elvis drog ju till en bar, delade på en flaska Explorer och sen skrev vi högskoleprovet...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sjödin skrev:
Jag och Elvis drog ju till en bar, delade på en flaska Explorer och sen skrev vi högskoleprovet...

Det missade jag helt, du formulerade det på ett annat sätt här nämligen

Sjödin skrev:
Sjuuukt trevlig eftermiddag med fantastiska viner!! Och, jäkligt trevlig sällskap! Stort tack till er alla!
Min plan var ju att fortsätta till Nacka för att leta upp några smaskiga Trapister på Öl-mässan. Så blev det inte... Jag högg en snabb burgare på Max och smälte intrycken lite. Kikade på klockan, kände efter hur jag mådde och insåg att en tur till Nacka var högst onödig. Jag anade att jag skulle blåsa pengar heeelt i onödan och att det redan nu skulle bli sjuuukt jobbigt att kliva upp på söndagen, så jag styrde hem.
Jag snackade med sambon i telefon och tyckte lite synd om henne som missat allt det goda, så jag bad henne lägga en flaska på kylning. Så när jag gled in hemma vid 21-snåret tog vi en Roger Pouillon & Fils, La Fleur de Mareuil. En NV som jag fått tag på via Spruce Up. Hur den smakade? Inte en j*vla aning...
Ett glas fick jag i mig och sen slocknade jag i soffan.

Jag trot du sa de bäst själv med undantag för din användning av plural:
Sjödin skrev:
Tunnisar....

Sälj din TV och var med istället så du kan bevisa motsatsen.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jaha... du hittade det gamla inlägget? ;D

Jag samlar pantburkar. Det går bra, jag är uppe i 145 kronor men har ju en vecka till på mig.
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sjödin skrev:
Jaha... du hittade det gamla inlägget? ;D

Jag samlar pantburkar. Det går bra, jag är uppe i 145 kronor men har ju en vecka till på mig.

En sådan här tillställning måste väl ändå vara precis och exakt varför man hittade på SMS-lån. ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

anders skrev:
En sådan här tillställning måste väl ändå vara precis och exakt varför man hittade på SMS-lån. ;D

Jag skulle vilja höra den radio reklamen:

Är det en Krug provning på gång som du inte kan medverka på pga av dåligt med pengar?
SMSa låna, SMSa låna.
 

v_skogh

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Jag skulle vilja höra den radio reklamen:

Är det en Krug provning på gång som du inte kan medverka på pga av dåligt med pengar?
SMSa låna, SMSa låna.

Jag försökte men va ej kreditvärdig så jag återgår till att samla burkar. Hoppas jag hinner få ihop så det räcker.
 

Krisman

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sorry grabbar vi får blåsa av på grappe. jag har missat att boka om och det är knökfullt där nu!
 
Toppen