Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

SUPRA

Bäst
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Några små ordningsfrågor bara, är den nån speciell dresscode?

Är det nåt förutom mig själv, plånboken och en kamera jag ska ta med?
Det sunda förnuftet tänkte jag lämna hemma.

Jag gissar att det är min Krug 88 vi ska dricka? Vore ju synd om jag inte tog med den i så fall...

Ikväll tänkte jag värma med en Krug GC, så man kommer i form.
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

SUPRA skrev:
Några små ordningsfrågor bara, är den nån speciell dresscode?

Är det nåt förutom mig själv, plånboken och en kamera jag ska ta med?
Det sunda förnuftet tänkte jag lämna hemma.

Jag gissar att det är min Krug 88 vi ska dricka? Vore ju synd om jag inte tog med den i så fall...

Ikväll tänkte jag värma med en Krug GC, så man kommer i form.


Dresscode beror väl lite på vad vi ska göra efteråt. Om folk vill gå ut och stöka på krogen osv. Annars kan vi köra smoking rakt av bara.


Jag tror nog att om din 88:a inte kommer med, kommer du heller inte komme hem med livet och hälsan i behåll ;D


Jag funderar också på om jag ska träna lite ikväll. Dock finns det risk för att träningen blir till blodigt allvar med grav träningsvärk till följd imorgon. Vilket inte vore så bra, men nån pava vin framför TVn kanske man kan gräva fram ;)
 

Krisman

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Träna ska jag nog också göra. Har inte hunnit med under renoveringen, men med allt spring i trappor och bygga så har man ändå hållit sig i form.
Imorgon blir det ju träna på palleten...
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krisman skrev:
Träna ska jag nog också göra. Har inte hunnit med under renoveringen, men med allt spring i trappor och bygga så har man ändå hållit sig i form.
Imorgon blir det ju träna på palleten...

Jag tänkte mer på att träna levern ikväll ;D Men ska träna "vanligt" på lunchen också.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag har gjort ett utskick till er som ska medverka. Annars har Krug sammanfattat ordningsfrågorna bra här:
http://www.finewines.se/forum/http://ww ... 8225#p8225
Tiden är visserligen 1400 men annars stämmer det bra.


Keen skrev:
Dresscode beror väl lite på vad vi ska göra efteråt. Om folk vill gå ut och stöka på krogen osv. Annars kan vi köra smoking rakt av bara.


Jag tror nog att om din 88:a inte kommer med, kommer du heller inte komme hem med livet och hälsan i behåll ;D

Håller med, glöm inte din 88a, det kan få ödesdigra konsekvenser för din hälsa och vårt humör.

Det hade varit riktigt nice att köra provningen i smoking men jag tror det är lite sent påkommet för att vara möjligt att genomföra.
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Jag har gjort ett utskick till er som ska medverka. Annars har Krug sammanfattat ordningsfrågorna bra här:
http://www.finewines.se/forum/http://ww ... 8225#p8225
Tiden är visserligen 1400 men annars stämmer det bra.


Håller med, glöm inte din 88a, det kan få ödesdigra konsekvenser för din hälsa och vårt humör.

Det hade varit riktigt nice att köra provningen i smoking men jag tror det är lite sent påkommet för att vara möjligt att genomföra.


Har för mig att det var jävligt varmt där vi satt också, och att stå inne i källaren och dricka känns inte som ett alternativ ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Ni kommer nog att ha det grymt trevligt imorgon :D

Själv måste jag jobba på eftermiddagen och sen till brorsans födelsedagsmiddag...
Tar med mig en Moet 82 på magnum till förrätten och en Maury 1937 till desserten.
Kan nog bli gott men ni dricker bättre... :'(
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Mm.... ni kommer nog få det riktigt trevligt.. Själv funderar jag på att köra ett eget litet bubbelinferno hemma, samtidigt. Kanske med en Cordon Negro? ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sjödin skrev:
Mm.... ni kommer nog få det riktigt trevligt.. Själv funderar jag på att köra ett eget litet bubbelinferno hemma, samtidigt. Kanske med en Cordon Negro? ;D

Passande för någon från de mörka skogarna i norr!

Titta CH! Vi mobbar inte bara Göteborgare!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Keen skrev:
Har för mig att det var jävligt varmt där vi satt också, och att stå inne i källaren och dricka känns inte som ett alternativ ;D

Ja det blev varmt efter ett tag. Vi får väll ta den obligatoriska rundvandringen blanda alla gömmor så vi kan kyla ner oss lite.

Annars hoppas jag att vi har bokat bordet som var bakom mig på infernot.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krug skrev:
Passande för någon från de mörka skogarna i norr!

Titta CH! Vi mobbar inte bara Göteborgare!

Nej här mobbar vi alla oavsett vart de kommer ifrån. Jag vara bara korkad nog att säga att jag kom billigt undan en gång och det har jag inte gjort sedan dess.
 

Elvis

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Själv kommer jag att värma upp med en champagnemiddag med fästmön. Löjromstoast och sedan fiskgratäng från Lisa Elmqvist. Jag hade tänkt dricka Vilmart Grand Cellier Rubis 2000 till detta, men nu börjar jag fundera på om jag inte ska plocka fram något bättre. Kanske en Bollinger GA 1989?...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Hemskt vad alla ska grunda fint idag då. Jag får nöja mig med ful öl och kolla på dålig inomhusfotboll.
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Hemskt vad alla ska grunda fint idag då. Jag får nöja mig med ful öl och kolla på dålig inomhusfotboll.


ful öl? Är den extra brun och skitig eller är det flaskan som ser konstig ut? ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Keen skrev:
ful öl? Är den extra brun och skitig eller är det flaskan som ser konstig ut? ;D

Det ser nog ut att inte bli någon öl alls tyvärr. Jag får nog köra istället.
 

v_skogh

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Fan hade det inte varit för att man åker på att köra till Stockholm i morgon hade det nog druckits lite gott i kväll.
Ang. dresscode så tänkte jag ha mjukisbrallor på mig precis som jag och CH brukar ha när vi testar champagne.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Mjukisbyxor? Skulle vi klä upp oss likt förbannat?
 

Jos

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag har in i det sista hoppats på att jag skulle få tid att kunnta tigga till mig en plats och vara med men tyvärr så blir jag tvungen att köra stenhårt race med renoveringen för att klara deadline med gaskillar och rörmokare som kommer nästa vecka. Köket blir grymt men jag är ändå avis på er...
 

Krug88

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jos skrev:
Jag har in i det sista hoppats på att jag skulle få tid att kunnta tigga till mig en plats och vara med men tyvärr så blir jag tvungen att köra stenhårt race med renoveringen för att klara deadline med gaskillar och rörmokare som kommer nästa vecka. Köket blir grymt men jag är ändå avis på er...
Välkommen till klubben, håller på att helrenovera samtidigt som ett annat gäng lagar en vattenskada.
Det är härligt med hantverkare...
 
Toppen