Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Vilken tid tror ni att vi e klara med provning?
Min granne fyller tydligen 50 år och ställer till med stort kalas på kvällen. Måste planera lite...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Lambo skrev:
Vilken tid tror ni att vi e klara med provning?
Min granne fyller tydligen 50 år och ställer till med stort kalas på kvällen. Måste planera lite...

Går det som det gick sist så borde väl 2.30 vara en ledstjärna... ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Vi hoppas vara klara runt 1800 men jag vet ju hur det brukar gå med tidern när alkohol är med i bilden.
Elvis & Sjödin, när var det ni lämnade sist? Vi hade ju hunnit testa en hel del (var det 18 flaskor?) tills dess. Kan ju vara ett bra riktmärke.
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Teaser

Skumpa-62.jpg
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Hmm...hur ser det ut med platser? Börjar vackla lite nu och känner att jag inte druckit nåt gott på alldeles för länge ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Det finns plats kvar om du känner att det vore passande med lite gott att dricka.
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Det finns plats kvar om du känner att det vore passande med lite gott att dricka.


Jag börjar ju känna det ;D När ska man pröjsa i så fall?
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Det gör du på plats.


Kanon, sätt upp mig som deltagare. Inser att jag med gott samvete inte kan stå över detta. När fan ska man få möjlighet att testa alla de årgångarna annars.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Keen skrev:
Kanon, sätt upp mig som deltagare. Inser att jag med gott samvete inte kan stå över detta. När fan ska man få möjlighet att testa alla de årgångarna annars.

Gott då är vi 8 starka själar som ska prova Krug i dessa hårda tider.

Det kommer med andra ord att provas:
Krug -79
Krug -85
Krug -88
Krug -89
Krug -90
Krug -95
Krug -96
Krug -98
Krug GC (inköpt 96)
Krug GC (inköpt 08)
Krug Rosè


Om det skulle vara intressant att lägga till ca 300kr per person och plocka bort antingen 98an eller deras rosè så har jag kommit över en Krug -66.

Vad tycker ni?
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Gott då är vi 8 starka själar som ska prova Krug i dessa hårda tider.

Det kommer med andra ord att provas:
Krug -79
Krug -85
Krug -88
Krug -89
Krug -90
Krug -95
Krug -96
Krug -98
Krug GC (inköpt 96)
Krug GC (inköpt 08)
Krug Rosè


Om det skulle vara intressant att lägga till ca 300kr per person och plocka bort antingen 98an eller deras rosè så har jag kommit över en Krug -66.

Vad tycker ni?


Jag kan nog stå över rosén eller 98:an för att prova den, samt lägga till en 300kr.
 

Elvis

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Om det skulle vara intressant att lägga till ca 300kr per person och plocka bort antingen 98an eller deras rosè så har jag kommit över en Krug -66.

!!!

Jag är på. Jag föreslår att vi plockar bort rosén.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag lade nys mina vantar på en 1 Krug Privat Cuvee (tidgare Grand Cuvee) från 50-talet.

Den kanske hade gjort sig fint i provningen?
 
Toppen