Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lämplig bröllopsgåva från 2001

CH

Medlem
Ska på bröllop nästa helg och tänkte ge brudparet en trevlig flaska vin från 2001 eftersom de träffades då. Det var ju tyvärr inget bra champagne år det året så det bli nog att köpa något rött istället men jag har inte lika bra koll på det som skumpa så det blir till att be er om hjäp.
Eftersom det är lite tajt med tid så det är SS som gäller men det funkar med beställningssortimentet om jag beställer imorgon eller på onsdag.
De känns som det inte är någon ide att nämna något om en budget eftersom alla kommer föreslå något som ligger strax över den ändå så fria förslag på viner.
 

chambertin

Medlem
SV: Lämplig bröllopsgåva från 2001

CH skrev:
Ska på bröllop nästa helg och tänkte ge brudparet en trevlig flaska vin från 2001 eftersom de träffades då. Det var ju tyvärr inget bra champagne år det året så det bli nog att köpa något rött istället men jag har inte lika bra koll på det som skumpa så det blir till att be er om hjäp.
Eftersom det är lite tajt med tid så det är SS som gäller men det funkar med beställningssortimentet om jag beställer imorgon eller på onsdag.
De känns som det inte är någon ide att nämna något om en budget eftersom alla kommer föreslå något som ligger strax över den ändå så fria förslag på viner.
I röd väg så kan du ju leta bland Bordeaux eller Rhône och årgången var inte kattskit i Barolo/Barbaresco eller Toscana heller för den delen.
Ponera att du vill hålla dig under 1000-lappen så skulle några av dom dom här kanske vara intressanta:
99461 Château L'Evangile (999:)
97154 Barolo Le Vigne 2001 (599:)
98516 Conteisa Gaja (963:)
88999 Château Cos d'Estournel (999:) BS
75682 Tignanello (799:) BS
Har bara smakat Bordeauxerna som kanske har lite hög prislapp men det är viner som i grund och botten är mycket bra.
 

Jos

Medlem
SV: Lämplig bröllopsgåva från 2001

Några av de bättre 01orna jag druckit senaste året är Mon Aieul och Clos des Papes som, av naturliga skäl, börjar sina i källaren... Men nu när du ska köpa från SB så vettefasen.. Tror du inte hittar så mycket bättre än de Chambertin tipsat om.
 

chambertin

Medlem
SV: Lämplig bröllopsgåva från 2001

Jos skrev:
Några av de bättre 01orna jag druckit senaste året är Mon Aieul och Clos des Papes som, av naturliga skäl, börjar sina i källaren... Men nu när du ska köpa från SB så vettefasen.. Tror du inte hittar så mycket bättre än de Chambertin tipsat om.

Hittade faktiskt inte en enda Châteaneuf från -01 på SS därav torkan i min lista. Annars hade nog det varit bland det bättre man kan välja från -01.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Lämplig bröllopsgåva från 2001

chambertin skrev:
88999 Château Cos d'Estournel (999:) BS
75682 Tignanello (799:) BS

Tror jag tar en av dessa.
 
Toppen