Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Laga vinkyl

Alex

Medlem
Hej.
Min vinkyl har tyvärr gått sönder. Den är i modell mindre för 30st flaskor.
Fläkten snurrar bara halva varvet och hakar upp sig.
Har någon av er tips på någon i sthlm trakten somman som lagar små vinkylar? Har hört med några kyltekniker men de tar sig inte an så små uppdrag tyvärr..
 

Pontus

Medlem
Hej.
Min vinkyl har tyvärr gått sönder. Den är i modell mindre för 30st flaskor.
Fläkten snurrar bara halva varvet och hakar upp sig.
Har någon av er tips på någon i sthlm trakten somman som lagar små vinkylar? Har hört med några kyltekniker men de tar sig inte an så små uppdrag tyvärr..
Själv hade jag nog skruvat isär den och kollat, om det nu inte ser helt omöjligt ut? Jag menar, har du ingen garanti kvar har du inte så mycket att förlora. Eller anlita en händig kompis och bjud på vin. Efter avslutat jobb.
 

Helen

Medlem
Hej.
Min vinkyl har tyvärr gått sönder. Den är i modell mindre för 30st flaskor.
Fläkten snurrar bara halva varvet och hakar upp sig.
Har någon av er tips på någon i sthlm trakten somman som lagar små vinkylar? Har hört med några kyltekniker men de tar sig inte an så små uppdrag tyvärr..
Ta kontakt med det företag som du köpte kylen ifrån. Man bruka ha 1 - 2 års garanti.
Om skåpet är äldre så kanske försäljningsstället kan tala om vilket företag de anlitar för sina garantiärenden.
Jag skulle inte rekommendera dig att börja meka med skåpet själv förrens du har pratat med försäljningsstället.
Vad heter ditt vinskåp?
 

Pontus

Medlem
Ta kontakt med det företag som du köpte kylen ifrån. Man bruka ha 1 - 2 års garanti.
Om skåpet är äldre så kanske försäljningsstället kan tala om vilket företag de anlitar för sina garantiärenden.
Jag skulle inte rekommendera dig att börja meka med skåpet själv förrens du har pratat med försäljningsstället.
Vad heter ditt vinskåp?
Man har alltid tre års garanti om man kan visa att det är ett tillverkningsfel, kan vara värt att nämna. Finns det minsta möjlighet att få det ordnat på garanti ska hen naturligtvis inte in och pilla nånstans, om det nu inte framgick.
 
Last edited:
Trådskapare
A

Alex

Medlem
Hej! Tack för snabba svar. Och nej jag vågar inte försöka pilla själv:)
Men har iallafall rengjort fläktarna, ifall det skulle vara det som gjorde att de inte orkade snurra.

Tyvärr har jag fått kylen av en som köpt denna i andrahand. Så den vägen är dessvärre stängd.
Vinkylens märke heter Waves, vilket verkar vara ngt billigare märke. Som inte tillverkas längre. Men jag kommer nog inte köpa ngn ny kyl så att försöka laga denna får bära eller brista..

Men skulle ni rekomendera att ta den till en reparatrör, och isåfall har ni några tips?
 
Trådskapare
A

Alex

Medlem
Tack Pontus för tipset!
Tyvärr kunde de inte hjälpa mig:/
Så får ta upp jakten igen och söka vidare!
 
Toppen