Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lagring av Ser Lapo Chianti Classico Riserva

Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Av de viner från Chianti Classico som jag har provat hittills kan jag verkligen rekommendera de här tre:
Ricasoli Rocca Guicciarda Chianti Classico Riserva
Castello di Fonterutoli Ser Lapo Chianti Classico Riserva
San Felice Il Grigio Chianti Classico Riserva

(Årgången på bolis för tillfället är lite oklar, men den borde vara antingen 2015 eller 2016, varav det senare ska vara bättre årgång.)

De skäms inte för att jämföras med vilka viner som helst från området i samma segmentet och är oerhört ’prisvärda’ om ni frågar mig, fast det är aldrig någon som frågar. ;) Och det är oftast ingen större idé att gå på de dyrare Chianti Classico Gran Selezione vinerna, för priset sticker i väg ganska mycket utan att man får valuta för pengarna.
 
Last edited:
Toppen