Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Någon som testat någon flaska ur sin senaste låda Champagne JM Seleque från förra året ?
 

mackan92

Medlem
Är det Seleque som släpps imorgon?
Yes,


CAV0181 - Champagne JM Sélèque kostar 2890 kr och innehåller totalt 6 flaskor enligt följande:
3 flaskor NV Solessence Extra-Brut (435 kr/st)
1 flaska NV Solessence Rosé Extra-Brut (475 kr)
1 flaska NV Solessence Nature (545 kr)
1 flaska NV Quintette Extra-Brut (565 kr)
 

mackan92

Medlem
Är detta köpvärt eller ej? Jag har aldrig testat och inte sett någon hype men lite nyfiken är jag
Jag köpte första lådan de lansera och direkt vid ankomst var det otroligt tråkigt iaf Solessence men efter två år på korken händer det en massor och vart mycket trevliga upplevelser - ffa Quintette. Har ett par flaskor kvar som jag borde kolla läget på igen.. Så med andra ord - de är inte gjorde för direkt konsumtion - behöver tid för att få utväxling för pengarna :)

Stod sig mycket bra i denna flight:
 

Jonas Sand

Medlem
Jag köpte en låda för två år sedan. Den sista jag drack (Quintette) var bäst men jag köper inte igen. För en femhundring mindre skulle jag ev köpa men jag förstår att det är typ omöjligt att få marginal till det.
 
Toppen