Japp, till 99,9 procent.
Fan, grämer mig att jag bor utomsocknes och inte längre kan ta del av Cavistes mestadels fantastiska lådor längre. Var med på tåget relativt tidigt, 2013’ish om jag inte missminner mig, hann norpa några producenter som inte längre finns med i portföljen, ja jag brukade köpa i princip det mesta och fick således ofta ta del av de åtråvärda CAVX-landeringarna.
Första åren via bussgods för uthämtning i stan (något dyrt men acceptabelt ändå med tanke på att innehållet var både bra och intressant) men plötsligt kom ett ännu bättre alternativ i form av Budbee, som levererade hem till ett betydligt lägre pris. Men plötsligt, någon outgrundlig anledning upphörde Budbee efter ett par år med denna service i mitt område och har efter flertal försök inte kunnat få en vettig förklaring av deras i princip obefintliga kundservice (var glad om ni når fatt i dem!) och butiken som tidigare varit ombud för bussgods hade nu konkat. Så ja… önskar jag beställa en låda numera för jag pröjsa 250 kr (om jag vill ha mer en låda så är det dubbelt upp) och sedan köra tio mil med bil för att hämta ut lådan hos närmaste ombud. Det tredje alternativet med Bring är ännu sämre, 25 mil t/r till närmaste hubb. Dessa alternativ är såklart inte aktuella men det är rentav uselt att det inte går att göra några bättre logistiska lösningar än så i Sverige 2025.
Detta gäller ju inte bara Caviste utan även andra näthandlare, Franska Vinlistan och liknande.