Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

Caviste

Leverantör
Caviste säljer vin direkt från små kvalitetsdrivna producenter i Europa. Varje månad lanseras en ny producent med utvalda viner i ett erbjudande. Caviste ordnar transport och hemleverans i Sverige samt ansvarar för att skatt och moms betalas. Inga grossister och inget monopol. Vi tror att det är det enda sättet för att våra kunder ska få tillgång till kvalitetsdrivna producenters viner till rätt pris.

Först ut är en blandad 6:a från odlaren Champagne Savart som innehåller:

2 flaskor - NV Champagne Savart L’accomplie
2 flaskor - NV Champagne Savart Bulle de Rosé
2 flaskor - 2006 Champagne Savart Millésime

Pris: 1690 SEK (exkl. 175 kr för hemleverans)

För mer information om producenten, vinerna och oss gå in på:

www.caviste.se

Jag kommer att köra en informell provning i Stockholm nästa vecka med ovanstående viner, mejla mig om ni är intresserade så återkommer jag med plats och tid.

Hälsningar

Martin

info @ caviste.se
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
Savart Special

God afton!

Jag har blivit lovad några flaskor av Savarts två prestigecuvéer och har just nu exakt 15 flaskor av varje kvar. De säljs lådvis med tre flaskor Calliope och tre flaskor Dame de Coeur i varje låda. Totalt finns alltså fem lådor. Pris 2400 kr. Kostnad för hemleverans tillkommer enligt hemsidan http://www.caviste.se/p/leverans-villkor.html

Enklast skulle vara först till kvarn men jag föredrar att låta slumpen avgöra i ett lotteri så att fler får chansen. Anmäl till mig på info @ caviste.se (utan mellanslagen) om ni vill beställa en låda senast måndag 28/11 kl 12.00 så drar jag lott och meddelar samtliga deltagare resultatet kl 13 samma dag. Lådan levereras vecka 50.

Calliope är en ren 2004a. 60% CH 40% PN. Deggade 2011 efter 6 år på jästen. Min favorit för tillfället. Fréd berättade hur vinet haft lekstuga med Initial i en blindprovning med kompetent folk.

Dame de Coeur är en ren 2006a och Fréds enda BdB. Denna måste sparas men har allt som behövs för att bli ett riktigt monster. Årets produktion? 300 flaskor...

Läs vad Champagne warrior tycker https://docs.google.com/open?id=0BzRgmGe8PGz5NTEyMDA0NDQtOGU5Ny00ODEzLWFlMzctN2VjOTNlNzc2ZjI5

Inget av vinerna har genomgått malolaktisk jäsning, vilket märks i syrorna. Spara Dame de Coeur minst 3 år medan Calliope kan drickas nu. Ge dom luft om ni öppnar snart! För mig står bägge dessa viner rakryggade upp mot Leclapart, Prevost etc.

//Martin
 

Per Stade

Lege artis
SV: Savart Special

Caviste skrev:
God afton!

Jag har blivit lovad några flaskor av Savarts två prestigecuvéer och har just nu exakt 15 flaskor av varje kvar. De säljs lådvis med tre flaskor Calliope och tre flaskor Dame de Coeur i varje låda. Totalt finns alltså fem lådor. Pris 2400 kr. Kostnad för hemleverans tillkommer enligt hemsidan http://www.caviste.se/p/leverans-villkor.html

Enklast skulle vara först till kvarn men jag föredrar att låta slumpen avgöra i ett lotteri så att fler får chansen. Anmäl till mig på info @ caviste.se (utan mellanslagen) om ni vill beställa en låda senast måndag 28/11 kl 12.00 så drar jag lott och meddelar samtliga deltagare resultatet kl 13 samma dag. Lådan levereras vecka 50.

Calliope är en ren 2004a. 60% CH 40% PN. Deggade 2011 efter 6 år på jästen. Min favorit för tillfället. Fréd berättade hur vinet haft lekstuga med Initial i en blindprovning med kompetent folk.

Dame de Coeur är en ren 2006a och Fréds enda BdB. Denna måste sparas men har allt som behövs för att bli ett riktigt monster. Årets produktion? 300 flaskor...

Läs vad Champagne warrior tycker https://docs.google.com/open?id=0BzRgmGe8PGz5NTEyMDA0NDQtOGU5Ny00ODEzLWFlMzctN2VjOTNlNzc2ZjI5

Inget av vinerna har genomgått malolaktisk jäsning, vilket märks i syrorna. Spara Dame de Coeur minst 3 år medan Calliope kan drickas nu. Ge dom luft om ni öppnar snart! För mig står bägge dessa viner rakryggade upp mot Leclapart, Prevost etc.

//Martin

Låter jättespännande men tyvärr har jag inte plats i min vinkyl, den är proppfull och ändå har jag lådvis instoppat där det finns plats. Behöver vin för omedelbar konsumtion inte att lagra ;)
Dessutom har jag en viss förkärlek för BdN.
Trevlig site du har förresten. Underbart att det finns entusiaster.
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: CAV ooo1 - Champagne Savart

Tack för de vänliga orden Per!

När jag är hos producenten och väljer ut vinerna strävar jag efter "balans" i lådan. Det innebär oftast 3 olika viner med 2 flaskor av varje, där ett vin är ämnat för omedelbar konsumtion, det andra att sparas några år eller dekanteras och det tredje ett riktigt vin de garde. I CAV 0001 får man nog säga att konsumtionsvinet är rosén som är svårt oemotståndlig idag, medan L'accomplie tål lagring och årgångsvinet bör lagras. Men när det gäller prestigevinerna skall dom definitivt ner i källaren :-\

/Martin
 

Jos

Medlem
SV: Savart Special



Låter jättespännande men tyvärr har jag inte plats i min vinkyl, den är proppfull och ändå har jag lådvis instoppat där det finns plats. Behöver vin för omedelbar konsumtion inte att lagra ;)
Dessutom har jag en viss förkärlek för BdN.
Trevlig site du har förresten. Underbart att det finns entusiaster.
:D

Jag missade just ovan nämnda låda men som tur var har jag mindre förkärlek för BdN och köpte all Savart jag kom över ;)
Kanske inte jättemängder iofs men t.o.m nån Calliope ska finnas nånstans i högen
 

Per Stade

Lege artis
Internet glömmer aldrig :). Log när jag läste din kommentar från då det begavs sig.

Jag också.
Nu dricker jag på glas Arbois Chardonnay Arces från Caviste 0114 till en försenad lunch på hälleflundra.
Lunchen blev lite sen för att jag var tvungen att åka till Tanum för att hämta lådan.
Caviste håller stilen: trevliga viner till trevliga priser.
 
Toppen