Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanson Extra Age...

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Lanson Extra Age...

Andreas skrev:
någon som provat? Bra på papperet i alla fall... 2000,2002,2004 blandning utan malo. Grand Cru.

Andreas

Inte den här blenden, men den förra (99/02/03, tror jag) då den först släpptes, och den var bra. Satte 90-91 p på den 2010. Kvalitetsmässigt kanske ungefär som en rätt bra storhus-vintage med lite mognad.
 
SV: Lanson Extra Age...

Andreas skrev:
någon som provat? Bra på papperet i alla fall... 2000,2002,2004 blandning utan malo. Grand Cru.

Andreas
NonPlusUltra har provat och lovat skriva anteckningar. De kommer nog vilket år som helst
 

Elvis

Medlem
SV: Lanson Extra Age...

vintomas skrev:
Inte den här blenden, men den förra (99/02/03, tror jag) då den först släpptes, och den var bra. Satte 90-91 p på den 2010. Kvalitetsmässigt kanske ungefär som en rätt bra storhus-vintage med lite mognad.

Jag har också provat den blenden och det stämmer att det var 99/02/03. Jag är inte riktigt lika entusiastisk men visst är det en bra champagne.
 
Toppen