Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Las Vegas

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

Sjödin skrev:
Eh...Nja, jag vet inte riktigt. Men en kompis berättade att Scores och S Rino var trevliga klubbar... Tror jag...

Kollade med min kompis google...tacka din "kompis" för tipsen...;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Las Vegas

Elvis skrev:
Ni som ska åka till Las Vegas:

Missa inte showen "O" på Bellagio med Cirque du Soleil. Jag har sett fem shower med dem och jag tycker att den här var helt fantastisk!

Och man ska tydligen undvika deras "Believe" på luxor som Chris Angel regisserat. Den har blivit total sågad i de flesta tidningar.
Reed Johnsson från LA Times inlede sin recension med detta:
If Criss Angel were blindfolded, straitjacketed, run over by a steamroller, locked in a steel box and dumped from a helicopter into the Pacific Ocean, he still might be easier to salvage from disaster than "Criss Angel: Believe," the gloomy, gothic muddle of a show that officially lurched into being on Halloween night like some patched-together Frankenstein's monster.

Majoriteten av alla som såg den på premiären krävde tydligen sina pengar tillbaka för att de inte tyckte den var bra.

R.P skrev:
Tackar för alla bra svar, jag bokade med amex dubbelrum för 179 USD/Natten, totalt 7 nätter. Dessutom är det amexanslutet så frukost ingår, gratis uppgradering av rum, can checka ut 18.00 osv vilket kanske kan vara till nån nytta. Jag är lat och har inte kollat dagsprisrena under den här perioden...men det kanske är värt att göra det.

180USD/Natten är väldigt billigt på Bellagio. Tror det är väldigt svårt att hitta ett billigare snittpris om du ska stanna 7 nätter.
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

CH skrev:
Och man ska tydligen undvika deras "Believe" på luxor som Chris Angel regisserat. Den har blivit total sågad i de flesta tidningar.
Reed Johnsson från LA Times inlede sin recension med detta:
Majoriteten av alla som såg den på premiären krävde tydligen sina pengar tillbaka för att de inte tyckte den var bra.

180USD/Natten är väldigt billigt på Bellagio. Tror det är väldigt svårt att hitta ett billigare snittpris om du ska stanna 7 nätter.

Jag tyckte att det lät som ett bra pris när jag bokade. Då låter jag bokningen vara helt enkelt...:)
 

Elvis

Medlem
SV: Las Vegas

R.P skrev:
Tackar för alla bra svar, jag bokade med amex dubbelrum för 179 USD/Natten, totalt 7 nätter. Dessutom är det amexanslutet så frukost ingår, gratis uppgradering av rum, can checka ut 18.00 osv vilket kanske kan vara till nån nytta. Jag är lat och har inte kollat dagsprisrena under den här perioden...men det kanske är värt att göra det.

Låter mycket rimligt!!!
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

Elvis skrev:
Ni som ska åka till Las Vegas:

Missa inte showen "O" på Bellagio med Cirque du Soleil. Jag har sett fem shower med dem och jag tycker att den här var helt fantastisk!

Råkade nämna detta för min flickvän (som inte ska med) igår, det var dumt, mycket dumt...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Las Vegas

R.P skrev:
Råkade nämna detta för min flickvän (som inte ska med) igår, det var dumt, mycket dumt...

Att nämna något om vad som sker i Vegas för en flickvän som inte ska med är mycket dumt.
Vad utlöste detta hjärnsläpp?
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

CH skrev:
Att nämna något om vad som sker i Vegas för en flickvän som inte ska med är mycket dumt.
Vad utlöste detta hjärnsläpp?

Hon nämnde av en slump Cirque de Soleil igår kväll apropå nåt och jag råkade svara att dom har en show på hotellet vi ska bo på...tydligen har det varit hennes livslånga dröm att se detta, om jag bara hade vetat...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Las Vegas

Pinsamt nog så har jag inte sett någon av dem de gånger jag varit i Vegas men nästa gång lär de bli 2 av dem i alla fall.
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

Sjödin skrev:
Jag har sett dem två gånger och det har vid bägge tillfällena varit HEEEEEELT fantastiskt!!!
I Vegas såg jag Mystere på Treasure Island.

Min rekommendation är att se Mystere, O eller Zumanity...
Sista minuten biljetter kan man köpa på Tix 4 Tonight.
http://www.tix4tonight.com/locations.html

Låter kanon! Tack för länken!

CH skrev:
Pinsamt nog så har jag inte sett någon av dem de gånger jag varit i Vegas men nästa gång lär de bli 2 av dem i alla fall.

Ska nog också boka in två av dem, och se till att hålla tyst om det...;)
 

hampus86

Medlem
SV: Las Vegas

R.P skrev:
Råkade nämna detta för min flickvän (som inte ska med) igår, det var dumt, mycket dumt...

det är ju regel numero 1 i vegas och på finewines; what happens on finewines, stays on finewines. ;D
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

hampus86 skrev:
det är ju regel numero 1 i vegas och på finewines; what happens on finewines, stays on finewines. ;D

En regel som jag alltså bröt dubbelt mot (även om jag inte kommit iväg än), man lär så länge man lever...:-X
 

Elvis

Medlem
SV: Las Vegas

Min rekommendation är O, Zumanity eller Ka. Eftersom både O och Zumanity har mycket vatten, skulle jag välja en av dem + Ka, om jag skulle se två föreställningar.

Vilka ilandsproblem! ;D
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

Elvis skrev:
Min rekommendation är O, Zumanity eller Ka. Eftersom både O och Zumanity har mycket vatten, skulle jag välja en av dem + Ka, om jag skulle se två föreställningar.

Vilka ilandsproblem! ;D

Då bokar jag O (den är ju på hotellet vilket är skönt!) och Ka! Tack för det! :)

Hahaha, verkligen, det här är ilandsproblem på hög nivå! ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Las Vegas

Elvis skrev:
Min rekommendation är O, Zumanity eller Ka. Eftersom både O och Zumanity har mycket vatten, skulle jag välja en av dem + Ka, om jag skulle se två föreställningar.

Vilka ilandsproblem! ;D

Just ja, Ka glömde jag...
Säg så här, boka INTE den som Chris Angel fixat så blir du nöjd med vilken som...
 

v_skogh

Medlem
SV: Las Vegas

Har själv bott tre nätter på Bellagio, ja vad ska man säga. Det är fint, punkt. Ärligt talat så spenderas ingen tid på rummet så det kunde kvittat dock va poolområdet riktigt bra. Nackdelen är väl att det är så sjuhelvetsstort och svårt att hitta till rummen när man är packad.
Vad det gäller Sparemint Rino så håller det bra klass. De "anställda" blev rätt sura när jag gick in i deras smikloge och la en rjäl kabel på en av toaletterna... Fick skylla på att jag va dum svensk och inte kunde engelska för att inte bli utslängd.
Nästa gång jag åker till Vegas har jag lovat mig själv att bo på MGM. Riktigt fräckt hotell.
Sista natten i LV bodde vi på Hooters :) Helt ok hotell på en tvärgata från strippen, riktigt billigt va det också.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Las Vegas

v_skogh skrev:
Vad det gäller Sparemint Rino så håller det bra klass. De "anställda" blev rätt sura när jag gick in i deras smikloge och la en rjäl kabel på en av toaletterna... Fick skylla på att jag va dum svensk och inte kunde engelska för att inte bli utslängd.

Nykter vid det tillfället? Hur irrar man sig in där egentligen?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Las Vegas

v_skogh skrev:
Vad det gäller Sparemint Rino så håller det bra klass. De "anställda" blev rätt sura när jag gick in i deras smikloge och la en rjäl kabel på en av toaletterna... Fick skylla på att jag va dum svensk och inte kunde engelska för att inte bli utslängd.
HAHAHAAAAA!!! ;D
Det är fan världsklass att ha klubbat på personalmuggen på Spearmint Rino!!!

Noterade sorgligt att Scores var sålt till nya ägare... ???
 

R.P

Medlem
SV: Las Vegas

Sjödin skrev:
HAHAHAAAAA!!! ;D
Det är fan världsklass att ha klubbat på personalmuggen på Spearmint Rino!!!

Noterade sorgligt att Scores var sålt till nya ägare... ???

Fick tips om att Crazy Horse ska vara bra...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Las Vegas

R.P skrev:
Fick tips om att Crazy Horse ska vara bra...
Just ja, det gamla rucklet.... Nej, inte ett hak jag skulle rekommendera.
Jag har dock promenerat från Crazy Horse till Flamingo klockan 4 på morgonen en gång, det var trevligt. Var lite längre och tog något längre tid än vad vi hade räknat med, så vi höll nästan på att missa planet bara för det..
 
Toppen