Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava juni 2021 - Manousakis Nostos (The Journey) Roussanne 2019 (73758)

Hur bra var månadens pava (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

  • 50-74 Kan inte rekommenderas

  • *Deltar inte, men vill se omröstningen!


Resultat är endast synlig efter lagd röst.

Vingubben

Medlem
1134B2F7-F7CB-4845-A2CB-CE3DF4AC089B.jpeg


Mycket ek på näsan men i övrigt lite anonym doft. Kanske lite annanas i bakgrunden. I munnen händer det grejer. Vindruvskärnor och en härligt avrundad beska. Lite alkoholstick men inte så det stör. Oljig, eller kanske till och med fet. Rosenbuske, vanilj, nötter, fudge och havssalt. Frugan hatar det, jag älskar det. Gissar på att detta är en vattendelare. En rejäl överraskning och helt i min smak. 93p.
 
Vad tror @LeChat om att bära fanan vidare i juli med ett vinval? :ängel:
Om inte @LeChat är intresserad har jag ett förslag från beställsortimentet för 199kr som jag ändå tänker prova, (dricker sällan så billiga viner). Ringde leverantören och det finns dock bara 18 flaskor kvar, även oklart om min beställning om 3fl från igår är inräknad i det eller inte. Hur många behöver det finnas så här i juli? Kommer in ny årgång någon gång i augusti så kanske bättre att vänta till dess?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Om inte @LeChat är intresserad har jag ett förslag från beställsortimentet för 199kr som jag ändå tänker prova, (dricker sällan så billiga viner). Ringde leverantören och det finns dock bara 18 flaskor kvar, även oklart om min beställning om 3fl från igår är inräknad i det eller inte. Hur många behöver det finnas så här i juli? Kommer in ny årgång någon gång i augusti så kanske bättre att vänta till dess?
Kör på! Det får bli huggsexa av de flaskor som finns!:)
 
Toppen