Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - Augusti 2017 - 2008 Mas d'en Gil Como Vella.

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    27
  • Poll closed .
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
Haha, jul.. snart.. ångest! Bäst att börja planera redan nu :)

Jag är lite fundersam till att ta emot pinnen den här gången, just på grund av att jag redan har varit med och valt vin en gång tidigare.

Trot du att du kan utmana någon annan som inte valt månadens pava förut?

jaha, jodå får kolla tråden. @Kostjan lust att ta pinnen?
 

mnor

Medlem
Drack denna flaska över 2 dagar och dag 2 så drack jag 2013 Ridge Geyserville sida vid sida.
Doft: Mörk frukt, körsbär, plommon, svarta vinbär, fattoner.
Smak: Plommon, körsbär, lite tobakstoner, fattoner och salmiak.

Helt klart ett bra vin och jag tycker om det, men tycker kanske inte att det riktigt lyfter. Tycker jag har druckit en hel del bättre Priorat i sommar. Nu kanske inte 2013 Ridge Geyserville är det bästa vinet att jämföra med, men jag tycker att det är två olika nivåer på vin som finns i glasen dag 2, där Ridge Geyserville är det bättre. Slutbetyg 88 poäng.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ok, har inte deltagit då jag inte sätter poäng på vin, men kan absolut göra ett försök.
Lite frågor från en novis.
Är det ett pristak?
Ska vinet finnas på systembolaget?
Inga uttalade tak eller krav på inköpsställe, men det kan möjligen bli svårt att få högt deltagande om priset blir, låt säga över en femhundring, samt om det är "krångligt" att få tag på. Runt 300 pix, plus minus någon hundralapp, samt med utgångsläge på att det finns på Systembolaget, inklusive BS, är nog ett bra riktmärke. :)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Inga uttalade tak eller krav på inköpsställe, men det kan möjligen bli svårt att få högt deltagande om priset blir, låt säga över en femhundring, samt om det är "krångligt" att få tag på. Runt 300 pix, plus minus någon hundralapp, samt med utgångsläge på att det finns på Systembolaget, inklusive BS, är nog ett bra riktmärke. :)
Ok, då ska jag kolla runt lite, återkommer.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
2008 här med.

Mycket bär i form av körsbär, björnbär och vinbär på näsan. Även lite örtighet med timjan smaken. I avslutet tillkommer lite träighet.

Enkelt vin som inte sticker ut åt något håll. Lite oförtjänt tråkigt i min bok. Inget jag köper igen men går att dricka. Ett vin för Kd-libertianer. :ängel: Bra som referensvin kanske.

Gör allt för att undvika fegisintervallet men om inte simhall så Eric Lindros. 88 p.
 
Toppen